Wictor Postat 23 februari 2020 Dela Postat 23 februari 2020 Någon som provat och fått det att fungera? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 23 februari 2020 Dela Postat 23 februari 2020 Ja, det var enklare att transportera hem torr än blöt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 23 februari 2020 Dela Postat 23 februari 2020 Ja, du behöver inte levande sand för att starta dsb. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 23 februari 2020 Dela Postat 23 februari 2020 Skall sanden bli riktigt levande är det bästa att du ympar in djur och bakterier med en näve sand eller levande sten från ett fungerande akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wictor Postat 23 februari 2020 Författare Dela Postat 23 februari 2020 8 timmar sedan, stigigemla sa: Skall sanden bli riktigt levande är det bästa att du ympar in djur och bakterier med en näve sand eller levande sten från ett fungerande akvarium. Det är gjort, levande sten från 2 olika kar samt en näven sand från varje kar också. Inte särskilt mycket synligt liv just nu, men ger jag det en månad eller 2 så lär det säkert hända grejor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 23 februari 2020 Dela Postat 23 februari 2020 Just nu, Wictor sa: Det är gjort, levande sten från 2 olika kar samt en näven sand från varje kar också. Inte särskilt mycket synligt liv just nu, men ger jag det en månad eller 2 så lär det säkert hända grejor Räkna med 4-6 månader innan bädden verkligen börjat kicka igång, mestadels beroende på tjocklek, flöde över den och sådär. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wictor Postat 26 februari 2020 Författare Dela Postat 26 februari 2020 On 2020-02-23 at 21:05, danne031 sa: Räkna med 4-6 månader innan bädden verkligen börjat kicka igång, mestadels beroende på tjocklek, flöde över den och sådär. Misstänkte nästan det, redan lite få djur som flyttat in i den så jag får väl vänta på att dom ska föröka sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.