Gå till innehåll

död snigel....


Draedon

Rekommenderade inlägg

det var nog inte eremiterna som var boven i dramat.. hela burken verkar ha kraschat som ni kan läsa i en annan tråd.

men clownen, mina eremiter verkade väldigt förtjusta i alger. dom rensade 2 stora stenar på alger under tiden jag hade dem. satt och spanade på dem på natten med lampan (tur man har en förstående sambo, hon tyckte bara jag var lite lätt galen ;) ) och dom for runt på stenarna och mumsade alger som galningar.

men som lejonkunges signatur säger, "There are very few absolute truths in reef aquaristics".

det som en eremit gör kommer nästa med all sannolikhet göra på ett annat sätt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättetråkigt med ditt kar, glömde att det var ditt kar som hade kraschat. Ge inte upp bara! Nej djuren är ju individer och jag vet att de blåbenade ska äta alger men jag har väl en sån där juppie variant som bara nöjer sig med escargo ;)

post-1277-14468912592177_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

haha, härlig bild ;)

nej inte fn ger jag upp! kag har brytit ihop och kommit igen ;)

beställde nyss ett nytt helglasakvarium 110x45x50 och i eftermiddag åker jag och hämtar sumpen som är på 100l.

har en beast 400p skummare och 250w MH armatur som ska användas. så har jag beställt streampumpar

och en osmos är också på G. och massa mer.. ligger och tänjer på gränsen för vad sambon tål haha ;)

förra karet slängde jag bara ihop utan någon som helst kunskap.

och så gick det åt helvete rent ut sagt.

nu har jag plöjt igenom lite böcker.. läser här på SG tills ögonen blöder.. så nu känns det som om jag har tillräckligt med kunskap för att sätta upp ett kar och få det bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...