Henrik.Å Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 hittade min sjöstjärna idag och det verkar vara kört för den, vad är de gula "äggen"?är det ägg från en parasit eller ser sjöstjärnan ut så inuti? har aldrig sett insidan på en förut, jag har en till astrospecten i akvariet, vad ska jag göra? ta bort den till ett annat kar eller vad ska jag göra?Henrik Citera
Ahab Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 Vet inte riktigt vad du skall göra,men vill minnas från marinbiologin på Tjärnö att sjöstjärnor ser ut så innuti....En lite suddig anatomisk bild på en sjöstjärna, av vilken man skulle kunnas tänka att det är gonader (könskörtlar) som syns på din bild. Citera
Henrik.Å Postat 17 mars 2006 Författare Postat 17 mars 2006 gött då blir jag lugn igen.... trodde det var någon parasit som lagt ägg i sjöstjärnan.Fast jag fattar inte vad som hänt, haft den i ca 7 mån nu verkar den lösas upp, en av armarna är fortfarande ok den kryper runt i karantärkaret resten är nerspolat nu.tack Ahab för hjälpen Citera
jimmy Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Troligtvis så dör den av för lite mat tyvär ganska vanligt om man inte har en ganska djup sand bädd med mycket djur i Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.