tobias sörensen Postat 24 mars 2020 Postat 24 mars 2020 Vad är den främre för art av mjuk korall? Den följde med på stenen när jag köpte den. Den bakre är köpt som en yuma och jag tycker dom är snarlika. Den bakre har precis kommit ner i karet därför den inte är fullt utslagen. Citera
Lasse Postat 24 mars 2020 Postat 24 mars 2020 Försök att ta en bild utan blåljus - det är omöjligt att ens se vad du frågar efter. Den längst in ser ut som om den åtminstone är från samma släkte som Yuma (ricordea) men arten?????? MVH Lasse Citera
tobias sörensen Postat 25 mars 2020 Författare Postat 25 mars 2020 8 timmar sedan, Lasse sa: Försök att ta en bild utan blåljus - det är omöjligt att ens se vad du frågar efter. Den längst in ser ut som om den åtminstone är från samma släkte som Yuma (ricordea) men arten?????? MVH Lasse Fixar en bättre bild imorgon:) den bakre är köpt som ricordia yuma hos aquariatech i sthlm. Den styr jag en bättre bild på imorgon som sagt:) har även en till liknande som är grön istället för orange. 1 Citera
tobias sörensen Postat 25 mars 2020 Författare Postat 25 mars 2020 20 timmar sedan, Lasse sa: Försök att ta en bild utan blåljus - det är omöjligt att ens se vad du frågar efter. Den längst in ser ut som om den åtminstone är från samma släkte som Yuma (ricordea) men arten?????? MVH Lasse Här är en bättre bild på den jag undrar över. Plus en bild på den gröna snarlika jag har med. Citera
Lasse Postat 26 mars 2020 Postat 26 mars 2020 Den första liknar mer en Ricordea florida - samma nästan för den andra - men jag är inte säker - Ricordea är en jungel.... Kallar in @stigigemla MVH Lasse Citera
Kimozabe Postat 28 mars 2020 Postat 28 mars 2020 (ändrat) Första stora bilden är en Ricordea Florida. Den andra är en Ricordea Yuma. Mvh Kim Ändrat 28 mars 2020 av Kimozabe Citera
tobias sörensen Postat 28 mars 2020 Författare Postat 28 mars 2020 5 minuter sedan, Kimozabe sa: Första stora bilden är en Ricordea Florida. Den andra är en Ricordea Yuma. Mvh Kim Så orange är en florida och grön en yuma?:) Citera
Kimozabe Postat 29 mars 2020 Postat 29 mars 2020 21 timmar sedan, tobias sörensen sa: Så orange är en florida och grön en yuma?:) Ja, första florida och andra yuma. Mvh Kim 1 Citera
catknife Postat 29 mars 2020 Postat 29 mars 2020 en bra regel för att veta om det är en ricordea eller en yuma; Om prickarna är randomiserade, lite huller o buller så är det en Ricordea Florida Om du kan se mönstret att prickarna går som sträck från munnen ut, så är det en yuma. 1 Citera
Lasse Postat 29 mars 2020 Postat 29 mars 2020 (ändrat) Skillnaden är att Ricordea florida är en art från Västindien (Atlanten) och ricordea yuma har sitt ursprung i Stilla Havet. för vidare information - se här Titta speciellt på videon längs ner MVH Lasse Ändrat 29 mars 2020 av Lasse 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.