Gå till innehåll

Vad e nu detta? bildbevis...


Dave

Rekommenderade inlägg

Hm kommer på mig själv med att sitta på en pall framför akvariet med näsan i glaset stirrandes på stenarena, såg nu att jag har en liten liten "knapp" men tre "blommor" som sticker ut, fick inga bra bilder på det i karet, lyfte stenen försiktigt upp o fota med macrolins, men svårt ändå. Det är den lilla beiga saken med en rund sak i, de lyfts ut ur "knappen". Är ljus o rörelseskygga. Är det en liten korall av någe slag?

Inte bästa bilden men det får la duga.. : )

"blommorna" sticker ut några få mm, inte mycket.

Någon som kan detta?

S

_MG_9563_1.jpg

Mekat med stenarna lite, fick på så sätt räkan att sitta mer framme o visa sig, sitta i grottan undertill o kika. Mindre sten som ligger emot botten på detta sätt!

_MG_9535.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Oups läste att de inte var algen du ville veta vad det var för något den lilla knappen ser ut som en corallomorfican svengelska kan va en pseudocorynactis caribberum kolla om den sträcker utt tentakler när de e mörkt. Annars kan de va nåt annat litet du fått på köpet som är för tidigt att artbestämma men jag hade gissat på en corallomorf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej boys, fick inget mail om att ni svarat, så visste inte att ni svarat!!

Dreadon: Pumpen, jo som du säger e jag lite rädd för just det: att pumpen ska ta dem, så jag har ett ca 1 cm tjockt svart skumgummi eller vad man ska kalla det som sitter vid inloppet. Så de får verkligen försöka att dö om de ska in där : )

Ted: Tack för försöket! jo det e skälva den oktaviska beige saken som jag e intresserad av, den expanderar tre små "blommor" då o då. jääätteliten är den. Tack för att du/ni svarade! uppskattar det!

sen om ni e kvicktänkta så e min tråd under "nano" borta, då det e klappjakt på oss som e nybörjare o har skaffat nano eller 80 liters så tog jag bort den. Har läst på i nästan 2 år, men att riskera att få folk o hacka på mig.. nej tack. Så dessa e de bilder som finns på mitt kar nu. För den som undrar, har <0.01 i nitrit o < 0.1 i nitrat. Glada fiskar simmar o äter sin mat som de ska...

D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det har varit en riktig häxjakt på nano-nybörjare nu... själv lyckades jag ju krascha mitt 100l nano, så det gav lite extra liv åt diskussionen.

bra att du har skyddat insuget.. för BÅDA mina ocellaris letade sig in där i min pump, fast jag hade den där "struten" på insuget full i filtervadd så blev det för mycket för clownerna.

Det var föresten pga det (tror jag iaf) som karet kraschade, clown 1 dog när jag var borta och låg död i karet flera dagar. Sen gjorde clown 2 samma sak när jag började få lite ordning på vattnet.. sen var det berg-o-dalbana med vattenvärdena..

Nog om mina bekymmer... Lycka till med kuben! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trökigt att så många upplever att de e obehagligt att lägga ut bilder här. Jag e med på ett gäng utländska forum och jag vet inte kanske e de typiskt Svenskt att vilja veta bäst och döma ut folk istället för att försöka bidra till att hjälpa folk till att få till det eller att peppa lite, för sånt här ser man ytterst sällan på de siterna. Jag har själv blivit sne å ryckt bort alla bilder från SG en gång så jag vet hur sne man kan bli. Verkar som hela saltvattenshobbyn e genomsyrad med ett jävla kackel ibland. Hoppas du ändrar dej å lägger upp din tråd igen sen. Tycker att alla bidrar till hobbyn på sitt sätt genom att dokumentera på forumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svenskar har en tendens till att vara lite avundsjuka och bittra.

Istället för pepp och råd blir det mycket "jag vet bättre, du suger" kommentarer..

Nu snackar jag inte specifikt om SVG, utan generellt sett då jag skriver på fler forum än detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...