MattiasN Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Jag har provat några gånger att mata med fryst Ocean Nutrition formula 1, men det får min skummare att freaka fullständigt, efter förra gången var skummarkoppen full efter typ 2 timmar och morgonen efter var den full igen..... Nån annan som har upplevt samma fenomen? Pelletsen ger inte samma resultat, matar nästan dagligen med anting formula 1 el. 2.Skummaren är en Aqua-Care 1000vMvhMattias Citera
Klubbsson Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Japp det kan hända att Aqua-Care 1000v får tuppjuck av foder. Matar jag med mycket artemia får jag samma resultat. fryst Ocean Nutrition formula 1 har jag aldrig provat men fryst formula 2 påverkar inte skummaren. Citera
greger Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Det frysta O.N är ju inbakat i gele,vilket sannolikt består av nån sorts gelantin - skulle tro att det ger en sån reaktion.Olika skummar-konstruktioner reagerar olika mycket på förändringar i vattnet!En venturi-skummare är känsligare än en dispergatorskummare t.ex Citera
Capote Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Är det inte positivt att skummaren skummar bort äggviteämnena=b.l.a. mat ur vattnet? Det tyder ju på att den funkar effektivt. Citera
MattiasN Postat 21 mars 2006 Författare Postat 21 mars 2006 nja den skummar alltså inte ut samma gegga som vanligt ut endast mycket svagt färgat vatten....... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.