Gå till innehåll

AQUA MEDIC MARIN 1000


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Nån som har erfarenhet av am marin 1000 jag fattar inte hur jag ska kopla in den?????

går den verkligen att ha under karet utan att den svämmaröver????

nån som har en elktronisk manual till den?????

jag fick bara med en som var på tyska och det är jag inte

så bra på : )

vad ska man ha för pump till den?????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Bästa tipset är nog att ringa till Simontorp och prata med Bengan (tror jag att han heter). Annars är det Aqua-medic i Tyskland som finns som alternativ.

Men har Du inte köpt den av en återförsäljare här i Sverige? Kan inte dom hjälpa dig? Lycka till i alla fall!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Är du säker Per? tittade lite på AM´s hemsida och där står följande:The Marin 1000 filter system is designed for use under the aquarium. It consists of an enclosed filter sump,

Verkar ju som det är en sump hela apparaten? jag skulle tro att man kan ha den utan sump? Synd att de inte har en bruxis på nätet för man blir ju lite osäker ändå..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Ursäkta jag missuppfattade frågan och svarade på fel sak!

Den går visst att ha under akvariet helt rätt Niclas

Maila AquaMedic om du behöver en manual, jag har gjort det och dom svarade nästa dag. Här kommer mail adressen jag använde:

service@aqua-medic.de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Det enda som jag fattar är att du tar det vatten från karet/ytavrinningen in i denna modul. Skummaren får sitt vatten eftersom den står i vatten själv sedan så är det bara en returpump som skall till oxså

marin1000.jpg

Se sida 13 så ser man mer hur det skall kopplas in

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för era snabba svar :)

wrang jag har en öppen modell (ser precis ut som den i länken under )

http://www.aqua-medic.de/deu/produkte/filtersysteme/marin1000.htm

skummaren på den ser lite annorlunda ut,och på denna modell så sitter vatten intaget högre upp,jag har kikat på olika turboflotor modeller men det är ingen som ser ut som den i detta system,och i manualen står det inte hur man kopplar in skummaren :( väntar på att jag ska förstå mig på detta system så jag kan sätta igång och börja med mitt första saltkar :)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey det är den gammla modellen med syresten skummare

marin100.gif

Ja då skall du koppla en pump för retur på den genomförning som sitter under alla kammare sedan på utblåset på denna returpump drar du till den T-korse som sitter vid skummaren för att skummaren skall matas med samma pump

Den kran som sitter vid skummaren är för att ställa in höjden på vattnet inne i skummaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet fall man kan använda en schuran flowbox till AM Marin 1000 eller en Aqua Medic flowbox 2500L/H ? det står i manualen att de rekomenderar en 40mm genomföring..

Någon som vet fall jag kan använda någon av dem eller måste jag borra 40mm i karet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...