Gå till innehåll

saltmätare hur gör man.hög salthalt???? !!!


h0llowman

Rekommenderade inlägg

tjenare !!!

måste fråga men jag känner mig helt dum i huvudet ...(riktig nybörjare på saltvatten )

det är så här att jag tänkte jag skulle testa salthalten i min tunna där min levane sten ligger på väntan att hoppa i mitt akvarium som är på g ...

har köpt en aquarium system instant ocean det står på baksidan att man ska lägga den nya hydrometern i saltvatten i 48 timmar och det har jag gjort sen tänkte jag nu ska jag testa den men jag vet fan inte hur man gör (troligen helt dum i huvudet :smiley3: ) sen står det :slowly fill hydrometern by dipping bottom corner fill port below water surface until water flows up and over inner weir (det är nu jag inte fattar ) trodde det bara var att stoppa ner den som vanligt i vattnet och läsa av gör jag så blir min salt halt på 1.032 kan det stämma är inte det lite väl salt kan jag ha det så eller vad ska jag göra spä ut saltvattnet eller vill ju inte att min levande sten tar skada innan det kommer ner i mitt akvarium

vore tacksam för snabbt svar om det skulle vara risk för min levande sten

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej tyckte det inte bet skulle vara så svårt =P.. hmm fick ett värde på 1.032 är inte det lite mycket kan det vara skadligt för mina levande stenar ???? hur ska jag göra om jag ska få ner saltvärdet om det nu är skadligt för stenen ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

prova med att skölja med varmt vatten ifall det sitter några salt rester och kanske nån fett hinna inuti, eller ta provet nån stans i karet där det inte kommer syrebubblor från nån pump som kan följa med och sätta sig under vippan så den lyfts upp mer än vanligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...