GÄ till innehÄll

Maxspect IVC 6


kobbens

Rekommenderade inlÀgg

Hej Àr de nÄgon som fÄtt denna att fungera? Har nu haft min sedan Mars 2019 och Ànnu inte fÄtt den i kontakt med mina pumpar! Har Nu hittat information om att den inte gÄr att anvÀnda om man har en router som anvÀnder bÄde 2.4 och 5mgz banden. Hm Ingen info finns om detta pÄ  Maxspects hemsidor som jag kan hitta. Har fiber via Telia och NvÀnder Mesh numera som dÄ anvÀnder bÄde 2.4 och 5 mg.. SÄ gÄr de inte dÄ överhuvudtaget att anÀnda den?.. 

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Har nu försökt igen att koppla direkt emot ivc ifrĂ„n telefonen. Är uppkopplad enligt anvisningarna i SynaGprogrammet att trycka nĂ€sta nĂ€r jag Ă€r uppkopplad, men   sen kommer jag inte lĂ€ngre! Orkar inte brĂ„ka med min router Ă„ stĂ€nga av 5 mhz. Ă€r ett j.. jobb Ă„ Ă„terstĂ€lla. Det Ă€r inte bara Ă„ stĂ€nga av utan mĂ„ste göra om allt igen efter..sĂ„ funkar det inte med denna vĂ€g, dĂ„ kastar jag skiten!!! VĂ€rdelös produkt som jag blivit pĂ„lurad!!!

 

 

 

Screenshot_20200728-162233_Settings.jpg

Screenshot_20200728-162103_SYNA-G.jpg

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

De Àr ju en fullstÀndig katastrof att inte Maxspect ens kan ha nÄn form av support/ info om hur man installerar förutom programmet!! Har varit i Kontakt med Maxspect, men de bryr sig inte utan sÀger att den gÄr bara att köra pÄ en Router med 2,4 mhz!!

 

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Har nu stÀngt av 5 mhz. och det gÄr Inte ÀndÄ! Den sÀger att den Àr uppkollad mot nÄn router som den inte kÀnner igen utan det stÄr enl bild!! funkar inte att lÀgga in lösenScreenshot_20200728-165024_SYNA-G.jpg.6a633cf81c83e0aa0438e6c624fec7f3.jpg

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Kan man INTE bli mer  Àn förbannad pÄ Maxpect! Har nu letat dom en Idiot över hela nÀtet! Nu hittade jag orsaken!!! Vad tror NI!

Se lĂ€nk! Som Maxpect sjĂ€lva har svarat pĂ„! Men varför inte ge ut den via sin sida! DU MÅSTE ha plats/gps IgĂ„ng!!!!!!image.png.f78adc55e42c308a5125aab6e1572e29.png

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

  • 1 mĂ„nad senare...

sÄ var det min tur...

 

jag kan inte koppla upp mig direkt. jag fÄr samma fel som ni fÄr - den sÀger att jag inte Àr uppkopplad.

 

stĂ€ngt av 5GHz, men fĂ„r det inte att fungera Ă€ndĂ„. Är helt sĂ€ker pĂ„ att jag bara Ă€r uppkopplad pĂ„ 2,4Ghz:

 

image.png.c631ad24e58707cdf1820cc8c2e4b9bf.png

 

 

jag har kontrollern i "pulslÀge", dvs att den ska koppla upp sig mot telefon och vidare till wifi.

 

jag har aktiverat platstjÀnst.

 

förslag pÄ ÄtgÀrd? 

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Vet inte om jag tillför information hÀr eller bara slÄr in öppna dörrar. 

 

Jag hade ocksÄ svÄrigheter att koppla upp min till nÀtverket, och har bÄde 2,4 samt 5ghz. Men jag stÀngde inte av 5an. 

 

Försöker minnas men tror jag hittade ett forum dÀr jag uppmanades att reseta icv6.

 

 

Jag behövde dÀrefter reseta mina gyres ocksÄ för att fÄ dessa att koppla ihop med icv6, dÄ Àven detta strulade. 

 

Minns Ätminstone att jag inte var jÀtteimponerad av varken installation eller tillgÀnglig information online. 

Jag har inte kvar min icv6 idag. 

 

Screenshot_20200901-043630_Chrome.jpg

  • Gilla 1
LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

15 timmar sedan, Kim Rosenqvist sa:

Vet inte om jag tillför information hÀr eller bara slÄr in öppna dörrar. 

 

Jag hade ocksÄ svÄrigheter att koppla upp min till nÀtverket, och har bÄde 2,4 samt 5ghz. Men jag stÀngde inte av 5an. 

 

Försöker minnas men tror jag hittade ett forum dÀr jag uppmanades att reseta icv6.

 

 

Jag behövde dÀrefter reseta mina gyres ocksÄ för att fÄ dessa att koppla ihop med icv6, dÄ Àven detta strulade. 

 

Minns Ätminstone att jag inte var jÀtteimponerad av varken installation eller tillgÀnglig information online. 

Jag har inte kvar min icv6 idag. 

 

Screenshot_20200901-043630_Chrome.jpg

 

 

det verkar inte bara vara jag som har problem med dessa, tyvÀrr.

jag har stÀngt av mitt 5GHz-nÀt, men lyckas inte ÀndÄ. dock kommunicerar mitt nÀtverk internt pÄ 5GHz-banden, men det borde inte ha nÄgon betydelse tÀnker jag (Unifi-nÀtverk).

 

jag lyckades faktiskt komma Ät min IVC-6. jag skulle gÄ in i app-store och ge den dÄligt betyg, dÄ jag sÄg att det fanns en annan variant av SYNA-G. den som det stod pÄ hemsidan att jag skulle ladda ner hette Syna-G cloud, men jag hade framgÄng med SYNA-G. sÄ nu funkar det nÀr jag kopplar upp mig direkt mot IVC:n, men ville sÄ klart koppla upp den pÄ mitt nÀtverk.

LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

2 timmar sedan, nike83 sa:

 

 

det verkar inte bara vara jag som har problem med dessa, tyvÀrr.

jag har stÀngt av mitt 5GHz-nÀt, men lyckas inte ÀndÄ. dock kommunicerar mitt nÀtverk internt pÄ 5GHz-banden, men det borde inte ha nÄgon betydelse tÀnker jag (Unifi-nÀtverk).

 

jag lyckades faktiskt komma Ät min IVC-6. jag skulle gÄ in i app-store och ge den dÄligt betyg, dÄ jag sÄg att det fanns en annan variant av SYNA-G. den som det stod pÄ hemsidan att jag skulle ladda ner hette Syna-G cloud, men jag hade framgÄng med SYNA-G. sÄ nu funkar det nÀr jag kopplar upp mig direkt mot IVC:n, men ville sÄ klart koppla upp den pÄ mitt nÀtverk.

Ja, stegen var i sig relativt logiska har jag för mig, om allt bara att funkat som det skulle. 

Fick som sagt reseta, bĂ„de icv6 och gyres. Men Ă€ven i appen efter synkningen strulade det. Ibland var det inte möjligt att gĂ„ tillbaka frĂ„n vissa instĂ€llningar/modes, dĂ„ vissa knappar var grĂ„markerade, för att tvĂ„ timmar senare vara funktionella igen. Knappt sĂ„ jag vĂ„gade utforska alla möjliga instĂ€llningar. Vissa kĂ€ndes som ett svart hĂ„l 😑

  • Gilla 1
LĂ€nka till kommentar
Dela pÄ andra sidor

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...