Nelli Postat 19 augusti 2020 Dela Postat 19 augusti 2020 Hej! vore tacksam för era åsikter kring eventuellt problem - hur sannolikt att wrasse kommer o trakassera en mandarin pga intresse konflikt med käk?:) har lite plattmaskar i karet men dom räcker kanske inte för båda fiskar... tack för svaret! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 19 augusti 2020 Dela Postat 19 augusti 2020 Hur stor är karet? Jag har båda tillsammans i 980l utan problem. Sixline wrassen har rykte att kunna vara lite elak, min är hur snäll som helst men den har ju lite volym att rör sig på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nelli Postat 19 augusti 2020 Författare Dela Postat 19 augusti 2020 vanlig Reefer 350... vi hade i många år en sån elak djävel:) men den bodde i karet med rovdjur och därigenom skapade inga bekymmer... men denna Wrasse hade inte visat några täcke på aggressivitet så länge, dock hade han inga konkurrenter att bråka med i karet... har flyttat den idag, så får hålla koll på honom... börjar han trakassera mandarinen (alla andra fiskar är inte i hans klass här) så får jag nog flyta mandarinen istället för att jag ser den knappt ändå i detta kar, han har hela tiden div. ärende bakom stenar o koraller:) upptagen jämt:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
S.Svensson Postat 21 augusti 2020 Dela Postat 21 augusti 2020 On 2020-08-19 at 22:58, Nelli sa: vanlig Reefer 350... vi hade i många år en sån elak djävel:) men den bodde i karet med rovdjur och därigenom skapade inga bekymmer... men denna Wrasse hade inte visat några täcke på aggressivitet så länge, dock hade han inga konkurrenter att bråka med i karet... har flyttat den idag, så får hålla koll på honom... börjar han trakassera mandarinen (alla andra fiskar är inte i hans klass här) så får jag nog flyta mandarinen istället för att jag ser den knappt ändå i detta kar, han har hela tiden div. ärende bakom stenar o koraller:) upptagen jämt:) Har en sixline och en Mandarin i 350L. Wrassen simmar alltid runt och kollar av stenarna som mandarinen också gör. Och har inte sätt några bråk eller skador på dem. Men min mandarin käkar fryst artemia och pellets utöver pods och annat gott som finns, så mat finns det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nelli Postat 22 augusti 2020 Författare Dela Postat 22 augusti 2020 tyvärr blev det som jag fruktat Wrasse gick på Mandarin stenhårt, så den åkte till ett mindre kar. Och nu är Wrasse hur snäll som helst, bryr sig helt enkelt inte om andra fiskar:) första attackerna hade jag tydligen missat men Doris, som härskar i karet gjorde inte det och började jaga Wrasse. vilket jag inte förstått direkt men fattat efter att ha sett direkta angrep på Mandarinen. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pelle79 Postat 10 augusti 2021 Dela Postat 10 augusti 2021 Jag har ett 300xl kar och jag har en mandarin och en wrasse. Första dagen var wrassen en riktig terrorist mot mandarinen men redan dag två var allt bra igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.