acuario Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Är det någon som har erfarenheter om denna fisk. Jag funderar starkt på att leta reda på en eller några. Är den billig/dyr mm Citera
atropos Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 hallå jörgen !! jag köpte två st för några veckor sedan ! jag tycker personligen att detta är en helt underbar fisk !den e fredlig på alla sätt o vis ! det ända jag stör mig lite på de e ju som nästa alla andra gyltor att dom håller sig borta mycke ! mina håller sig nergrävda 10 timmar av dygnet =( och dom är aldrig framme när jag e hemma ,mer än på helgerna ! jag gav 150 kr st för dessa på fiske o fiskar här i malmö ! men jag har inte sett dom i några andra affärer ! dom e kanske svåra att få in ? vem vet ! kommer du över dom så kan jag säga att de e en bra fisk men du får lite nöje av dom om du inte e hemma dom första timmana när du tänt lampan ! men de e kanske bara mina som e så ! Citera
acuario Postat 25 mars 2006 Författare Postat 25 mars 2006 Låter ju kalas. jag ska försöka få tag i några stycken. Citera
Klubbsson Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Stilig firre! men den på bilden heter den inte Blue star Leopard wrasse.http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?pcatid=304&N=0 Citera
acuario Postat 25 mars 2006 Författare Postat 25 mars 2006 Jag har bara hittat den under namnet Leopard wrasse, Maccropharyngodon bipartitus Citera
MattiasN Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 jag var nära att köpa dom på fiske o fiskar, men vill hem och läsa på lite först, några dagar senare var dom borta, då vet jag var dom tog vägen Kan visst vara lite svåra med maten ibland och tar lite tid på sig för att komma in i rutiner runt matning och tändning-släckning. Men ett festligt fenom ska vara att de oftast går och lägger sig (gräver ner sig i sanden) och stiger upp nästan på minuten samma tid varje dag! Om jag förstod rätt så var det nästan nödvändigt med lite sand i karet, då de inte alls trivs om de inte kan gräva ner sig. Citera
Dimorb Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Finns den återkommande hos dem eller det har bara varit en gång?Om du/MattiasN ser någon/några sådana igen så köp dem åt mig om du inte själv skall ha dem.mvh Andre Citera
atropos Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Jag har sett den hos dom några gånger !! var där inne idag och dom skulle få in lite mer fisk på onsdag ! jag skriker till om dom får in sånna då ! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.