Gå till innehåll

Leopard wrasse


acuario

Rekommenderade inlägg

hallå jörgen !!

jag köpte två st för några veckor sedan ! jag tycker personligen att detta är en helt underbar fisk !

den e fredlig på alla sätt o vis ! det ända jag stör mig lite på de e ju som nästa alla andra gyltor att dom håller sig borta mycke ! mina håller sig nergrävda 10 timmar av dygnet =( och dom är aldrig framme när jag e hemma ,mer än på helgerna !

jag gav 150 kr st för dessa på fiske o fiskar här i malmö ! men jag har inte sett dom i några andra affärer ! dom e kanske svåra att få in ? vem vet !

kommer du över dom så kan jag säga att de e en bra fisk men du får lite nöje av dom om du inte e hemma dom första timmana när du tänt lampan ! men de e kanske bara mina som e så !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag var nära att köpa dom på fiske o fiskar, men vill hem och läsa på lite först, några dagar senare var dom borta, då vet jag var dom tog vägen :)

Kan visst vara lite svåra med maten ibland och tar lite tid på sig för att komma in i rutiner runt matning och tändning-släckning. Men ett festligt fenom ska vara att de oftast går och lägger sig (gräver ner sig i sanden) och stiger upp nästan på minuten samma tid varje dag! Om jag förstod rätt så var det nästan nödvändigt med lite sand i karet, då de inte alls trivs om de inte kan gräva ner sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...