Draedon Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Är det någon här som använder seachem's tester?Isf. hur är de jämfört med Salifert som alla säger är bäst?Ska beställa lite prylar från ett företag och jag tänkte passa på att köpa några tester jag saknar, de hade inte salifert utan enbart Seachem. Citera
Daniel N Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Jag har kört med seachem och tycker de fungerar bra. Det är bara svårt att gämföra med andra produkter då jag inte köpt samma test av annan sort, skulle bli lite dyrt. Jag menar vattenkvaliten är ju olika vid olika tillfällen så hur avgör man om ett test är bra eller dåligt om man inte gämför det med ett annat vid samma tillfälle. Citera
BroderIsak Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Hej,Vart köper man seachem?/PPAkvarielagret om jag inte har fel. Dom har en väldigt enkel test om hur man mäter CA som jag gillar och använder förstås själv Citera
Tedb Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Tittade på tropic marins tester häromdagen och jag måste säga att när de gäller skiftningar i färgskala så verkar dom mycke lättare att avläsa än salifiert. Citera
Christer T Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Är det någon här som använder seachem's tester?Isf. hur är de jämfört med Salifert som alla säger är bäst?Ska beställa lite prylar från ett företag och jag tänkte passa på att köpa några tester jag saknar, de hade inte salifert utan enbart Seachem.Jag håller succesivt på att gå över till Seachem från Salifert. Seachem är ganska lätta att läsa av tycker jag och vad som är bra är att det alltid finns en referensvätska med, att jämföra med eller om man är tveksam till funktionen. Citera
Draedon Postat 30 mars 2006 Författare Postat 30 mars 2006 ok.. nu blev det ju inget köp iom. att karet kraschade. men det kommer så småningom.. då kanske man ska satsa på seachem. Citera
BroderIsak Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Tittade på tropic marins tester häromdagen och jag måste säga att när de gäller skiftningar i färgskala så verkar dom mycke lättare att avläsa än salifiert.Körde dom för ut också och håller med där att dom e bra i färgerna. Men dom finns tyvärr inte över allt.. Citera
chrilleus Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Jag kör med JBL, dom ger ett högt kvalitetsintryck och är lättlästa. Dessutom kompenseras missfärgat vatten m.h.a referensröret.. Citera
atropos Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 är det någon prisskildnad mellan dom här testerna ? Citera
chrilleus Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 är det någon prisskildnad mellan dom här testerna ?Från PWSS, t.ex ammonium:JBL 50st tester=100krTropic Marin 50st tester=100krSalifert 50st tester=75kr Citera
Draedon Postat 30 mars 2006 Författare Postat 30 mars 2006 så lägger vi till:Seachem 75 tester = 144,-i stort sett samma pengar för alla med andra ord. Citera
atropos Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 finns det ingen som vet om testerna finns att inskaffa här i skåne regionen ? har kollat runt lite men hittar ingen som säljer det här ! Citera
Ricke Postat 14 april 2007 Postat 14 april 2007 Någon som provat någon av dessa från seachem Ammonia Alert http://www.seachem.com/products/product_pages/AmmoniaAlert.htmlPh Alert http://www.seachem.com/products/product_pages/pHAlert.html verkar smidigt med att bara sätta i och läsa av.Sedan har man ju koll på värdena hela tiden Citera
pimo Postat 14 april 2007 Postat 14 april 2007 Någon som provat någon av dessa från seachem Ammonia Alert http://www.seachem.com/products/product_pages/AmmoniaAlert.htmlPh Alert http://www.seachem.com/products/product_pages/pHAlert.html verkar smidigt med att bara sätta i och läsa av.Sedan har man ju koll på värdena hela tidenTycker också dom verkar skitsmidiga.Och även om dom inte skule vara 100%iga så får man iaf lite bättre översikt.Synd att det inte finns för nitrat också, skulle vara fint. Citera
Dallaman Postat 14 april 2007 Postat 14 april 2007 har haft ammonia Alert i ca 1år och den funkar fint, men sugproppen är en av de sämsta jag vart me om. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.