jonasroman Postat 19 november 2020 Dela Postat 19 november 2020 Ny artikel från redaktörn../Jonas 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
KMG Postat 21 november 2020 Dela Postat 21 november 2020 Väldigt bra! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 22 november 2020 Författare Dela Postat 22 november 2020 Tack alla för fin feedback Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Acropora365 Postat 24 november 2020 Dela Postat 24 november 2020 Det här hjälpte jättemycket 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 25 november 2020 Författare Dela Postat 25 november 2020 tack alla , jag har också fått bra feedback från medlem, så jag skall förtydliga en sak, o även försöka göra detta tydligare i artiklen: Kalkbildningsprocessen i korallen är aktiv, där ett högt ph dock underlättar som jag skriver, genom att den aktiva processen kräver mindre energi. Det korallen gör är ju som ni ser i min artikelbild,. att den konverterar HCO3 till CO3. Detta är en aktiv process i korallen och denna går enklare (går åt mindre energi för att omvandla HCO till CO3) när pH värdet är högre. Ni ser i bilden ett ”E”, det är symbolen för energi. Men jag kan uttrycka detta kanske ännu tydligare , så det kommer en reviderad version inom en vecka. Mvh Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.