Gå till innehåll

e-akvariet


GustavF

Rekommenderade inlägg

Funderar på att beställa lite småsaker från e-akvariet.dk. Tyvärr tar de bara bankinsättning som betalningsmedel vilket är lite lurigt att förstå sig på. Nån annan som beställt därifrån som kan berätta hur ni betalade samt avgifter för detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För min del (Tyskland) brukar det fungera så att jag får en orderbekräftelse direkt när jag beställt.

Efter några dagar så kommer ett leveransbesked där det brukar stå att något saknades hos grossisten och summan jag skall föra och till vilket konto. Sedan går jag till banken med mailet utskrivet och säger att jag fattar ingenting så fixar de överföringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju många olika varianter på utlandsbetalningar och i flera av dem får även mottagaren betala en avgift. Undrar om e-akvariet kommer betala något eller om avsändaren skall betala alla avgifter.

Ska bli intressant o se hur det går för dig Stegan. Du får hålla oss uppdaterade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
Det finns ju många olika varianter på utlandsbetalningar och i flera av dem får även mottagaren betala en avgift. Undrar om e-akvariet kommer betala något eller om avsändaren skall betala alla avgifter.

Ska bli intressant o se hur det går för dig Stegan. Du får hålla oss uppdaterade.

Jag gjorde en beställning från dem i lördags och nu har de sänt iväg paketet. Jag betalade med bankbetalning (seb) och valde att betala min del av överföringen (50kr) och de får betala sin, vilket de verkar ha accepterat eftersom de nu sänt iväg paketet. :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...