Casio Postat 20 februari 2021 Postat 20 februari 2021 (ändrat) Hej, Bortsett från att man inte kan mäta varje enskild mineral/vitamin då man (förmodligen) saknar samtliga tester samt att man inte kan dosera enkild mineral/vitamin individuellt. Vad finns det för nackdelar med mineraler/vitaminer till människor i likhet med nedan? Apoteket Man tabletter - Beställ tryggt på Apoteket.se Tack, Eric Ändrat 20 februari 2021 av Casio Citera
Casio Postat 20 februari 2021 Författare Postat 20 februari 2021 (ändrat) Samt bortsett från det uppenbara. Allt det levande inte behöver alla mineraler och vitaminer i angiven dos. Det jag är ute efter. Det borde rimligen inte gå att få bättre kontrollerade produkter än sådanna avsedda till människor? Eric Ändrat 20 februari 2021 av Casio Citera
Casio Postat 20 februari 2021 Författare Postat 20 februari 2021 Vill lägga till denna tråd till ämnet. http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1926777 Citera
mr_alex Postat 1 mars 2021 Postat 1 mars 2021 Vad tänker du att vitamintabletterna ska uppnå? Ett problem som jag kan komma på direkt om tanken är att släppa ner de i sumpen är att de fettlösliga vitaminerna kommer läggas på hög i sumpen. Citera
Casio Postat 2 mars 2021 Författare Postat 2 mars 2021 On 2021-03-01 at 13:11, mr_alex skrev: Vad tänker du att vitamintabletterna ska uppnå? Ett problem som jag kan komma på direkt om tanken är att släppa ner de i sumpen är att de fettlösliga vitaminerna kommer läggas på hög i sumpen. Ja, det är en klar nackdel. Jag funderade i banorna kring renhet. Livsmedel och kosttillskott till människor uppfyller vissa krav. Jag vet inte hur det är med krav på tillskott avsedda fisk. Citera
Casio Postat 3 juni 2021 Författare Postat 3 juni 2021 https://www.apotekhjartat.se/produkt/hjartats-magnesium-100-st-a8a6afd8/ Om man öppnar upp en sådan kapsel tordes innehållet lösa sig. Innehåller cellulosa men i ringa mängd. Tordes tas upp utan negativ effekt som kolkälla? Citera
Casio Postat 3 juni 2021 Författare Postat 3 juni 2021 Jag är riktigt sugen på att sätta samman en foderutomat som alternativ till balling pump med torra tillsatser. Citera
Casio Postat 22 juli 2021 Författare Postat 22 juli 2021 För den som ev läser denna tråd och lockas av samma tanke eller är intresserad kan jag meddela att jag nu kör doserpump och ati essentials Pro. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.