Dimorb Postat 25 februari 2021 Postat 25 februari 2021 Jag undrar om det är någon negativ risk med att förvara akvarium i garage som inte är isolerat när temperaturen ligger från -1 och uppåt. Har ingenstans att förvara akvarierna inomhus så må bli ställt i garaget och är lite nervös för att det skall påverka kvalitet/hållbarhet. Någon som vet eller har gjort sig erfarenheter? /Andre. Citera
kaptenen Postat 25 februari 2021 Postat 25 februari 2021 Vad jag vet så ska dem tåla kall förvaring. Det är när man ska fylla upp det som man behöver låta karet bli rumstemp först Citera
Dimorb Postat 25 februari 2021 Författare Postat 25 februari 2021 Det låter ju bra. Kanske man bara kan söka på vilka temperaturer som silikonen håller för och så räcker det. Citera
kaptenen Postat 25 februari 2021 Postat 25 februari 2021 Jag gjorde en liten snabbgoogling och på andra forum har folk skrivit att de t.o.m. förvarat kar utomhus typ bakom ett skjul elr liknande (jag har förvarat ett på en inglasad balkong över vintern och det gick bra). Det framgår dock inte om de bor i Skåne eller i Lappland men i ett kallgarage där det blir min -1 borde vara hur lugnt som helst Citera
saltatrox Postat 26 februari 2021 Postat 26 februari 2021 (ändrat) Jag har några akvarium i min kontainer som jag använder ibland. Dem har varit ute i kylan i flera år och fungerar fortfarande. Ändrat 26 februari 2021 av saltatrox Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.