Gå till innehåll

Krabbors fortplantning


Christer T

Rekommenderade inlägg

Det här är ingen saltvattensfråga men jag ställer den här ändå. I min Malawiburk har jag en sk. Malawikrabba sedan ca 1 år. Nu för några minuter sedan inser jag att jag har en krabba till. :skrattar: Den är dessutom ganska stor, ca 4 cm över ryggskölden. Jag hade ingen aning om att krabbor kunde föröka sig på egen hand??? Men tydligen är det ju så.

malawikrabba02.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huu, jag hadde ett sånt monster för några år sen, fy vilken oreda han stallde till med. Den käkade L-malar för flera tusen, nöp husse i fingrarna så jag fick blånaglar, roade sig med att klättra på toppglaset så det lät hela nätterna.

Den dog efter ca ett år, förmodligen på grund av att den fick för lite käk, för den kändes ganska ihålig när jag tog upp den. Så om du vill ha den kvar så rekomenderar jag att du kompletterar med något "köttigt" foder åt den någon gång i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huu, jag hadde ett sånt monster för några år sen, fy vilken oreda han stallde till med. Den käkade L-malar för flera tusen, nöp husse i fingrarna så jag fick blånaglar, roade sig med att klättra på toppglaset så det lät hela nätterna.

Den dog efter ca ett år, förmodligen på grund av att den fick för lite käk, för den kändes ganska ihålig när jag tog upp den. Så om du vill ha den kvar så rekomenderar jag att du kompletterar med något "köttigt" foder åt den någon gång i veckan.

Min är så lugn och fin. Jag har lyckats hålla fingrarna borta, har bara tunga stenar i akvariet och har helt lock på. :nöjd:

Min får mat nästan dagligen, i form av "maltabletter", räkmix, räkor eller annat. Tycker att den ser rätt välmående ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...