GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

Jag gjorde om lite av scapen för nÄgra dagar sedan, behövde lyfta ut lite sten i ena Ànden av akvariet. Det hela gick smidigt och utan nÄgra olyckor eller fördröjningar. 

Sedan dess sÄ har min enda anthia (patriark) hÄllt sig ganska mkt i skymundan. Han har dock börjat komma fram nÀr jag matar. Men nu till det underliga. Det Àr som att han simmar runt i blindo. Ibland hugger han och missar, trots att mysis svÀvar mitt framför honom. Detta var en anthia som tidigare kunde fÄnga 30 pellets innan de föll till botten. Han kÀnns allmÀnt stissig. 

Kan ocksÄ nÀmna att den del av akvariet som jag gjorde om lite grand inte hör till den del dÀr han brukar hÀnga. 

NĂ„gon som har nĂ„gra teorier? @Hampus85? 😊

Postat (Ă€ndrat)
37 minuter sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Jag gjorde om lite av scapen för nÄgra dagar sedan, behövde lyfta ut lite sten i ena Ànden av akvariet. Det hela gick smidigt och utan nÄgra olyckor eller fördröjningar. 

Sedan dess sÄ har min enda anthia (patriark) hÄllt sig ganska mkt i skymundan. Han har dock börjat komma fram nÀr jag matar. Men nu till det underliga. Det Àr som att han simmar runt i blindo. Ibland hugger han och missar, trots att mysis svÀvar mitt framför honom. Detta var en anthia som tidigare kunde fÄnga 30 pellets innan de föll till botten. Han kÀnns allmÀnt stissig. 

Kan ocksÄ nÀmna att den del av akvariet som jag gjorde om lite grand inte hör till den del dÀr han brukar hÀnga. 

NĂ„gon som har nĂ„gra teorier? @Hampus85? 😊

Hmmm, lĂ„ter mĂ€rkligt. Stress eller nervpĂ„verkan skulle jag gissa. Du har ingen liten film? 🙂

Är du sĂ€ker pĂ„ att han missar och inte vĂ€ljer mindre partiklar frĂ„n frysmaten som svĂ€var bredvid? NĂ€r de inte Ă€r pĂ„ topp tycker jag ibland att de ratar större foderbitar. 

Ändrat av Hampus85
  • Gilla 1
Postat
On 2021-10-28 at 15:14, Hampus85 skrev:

Hmmm, lĂ„ter mĂ€rkligt. Stress eller nervpĂ„verkan skulle jag gissa. Du har ingen liten film? 🙂

Är du sĂ€ker pĂ„ att han missar och inte vĂ€ljer mindre partiklar frĂ„n frysmaten som svĂ€var bredvid? NĂ€r de inte Ă€r pĂ„ topp tycker jag ibland att de ratar större foderbitar. 

Fick till en halv-ok video (med en ettÄring i famnen kan tillÀggas haha) 

Vet inte vad man kan dra för slutsatser. 

(nyss uppladdad, osĂ€ker pĂ„ kvalitet, vĂ€nta isf lite till om det Ă€r svĂ„rt att se 😊) 

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...