Postat 28 oktober 20214 Ă„r Jag gjorde om lite av scapen för nĂ„gra dagar sedan, behövde lyfta ut lite sten i ena Ă€nden av akvariet. Det hela gick smidigt och utan nĂ„gra olyckor eller fördröjningar.  Sedan dess sĂ„ har min enda anthia (patriark) hĂ„llt sig ganska mkt i skymundan. Han har dock börjat komma fram nĂ€r jag matar. Men nu till det underliga. Det Ă€r som att han simmar runt i blindo. Ibland hugger han och missar, trots att mysis svĂ€var mitt framför honom. Detta var en anthia som tidigare kunde fĂ„nga 30 pellets innan de föll till botten. Han kĂ€nns allmĂ€nt stissig.  Kan ocksĂ„ nĂ€mna att den del av akvariet som jag gjorde om lite grand inte hör till den del dĂ€r han brukar hĂ€nga.  NĂ„gon som har nĂ„gra teorier? @Hampus85? đ
Postat 28 oktober 20214 Ă„r 37 minuter sedan, Kim Rosenqvist skrev: Jag gjorde om lite av scapen för nĂ„gra dagar sedan, behövde lyfta ut lite sten i ena Ă€nden av akvariet. Det hela gick smidigt och utan nĂ„gra olyckor eller fördröjningar.  Sedan dess sĂ„ har min enda anthia (patriark) hĂ„llt sig ganska mkt i skymundan. Han har dock börjat komma fram nĂ€r jag matar. Men nu till det underliga. Det Ă€r som att han simmar runt i blindo. Ibland hugger han och missar, trots att mysis svĂ€var mitt framför honom. Detta var en anthia som tidigare kunde fĂ„nga 30 pellets innan de föll till botten. Han kĂ€nns allmĂ€nt stissig.  Kan ocksĂ„ nĂ€mna att den del av akvariet som jag gjorde om lite grand inte hör till den del dĂ€r han brukar hĂ€nga.  NĂ„gon som har nĂ„gra teorier? @Hampus85? đ Hmmm, lĂ„ter mĂ€rkligt. Stress eller nervpĂ„verkan skulle jag gissa. Du har ingen liten film? đ Ăr du sĂ€ker pĂ„ att han missar och inte vĂ€ljer mindre partiklar frĂ„n frysmaten som svĂ€var bredvid? NĂ€r de inte Ă€r pĂ„ topp tycker jag ibland att de ratar större foderbitar. Ăndrat 28 oktober 20214 Ă„r av Hampus85
Postat 29 oktober 20214 Ă„r Författare On 2021-10-28 at 15:14, Hampus85 skrev: Hmmm, lĂ„ter mĂ€rkligt. Stress eller nervpĂ„verkan skulle jag gissa. Du har ingen liten film? đ Ăr du sĂ€ker pĂ„ att han missar och inte vĂ€ljer mindre partiklar frĂ„n frysmaten som svĂ€var bredvid? NĂ€r de inte Ă€r pĂ„ topp tycker jag ibland att de ratar större foderbitar.  Fick till en halv-ok video (med en ettĂ„ring i famnen kan tillĂ€ggas haha)  Vet inte vad man kan dra för slutsatser. (nyss uppladdad, osĂ€ker pĂ„ kvalitet, vĂ€nta isf lite till om det Ă€r svĂ„rt att se đ)  Â
Postat 29 oktober 20214 Ă„r KvalitĂ©n var bra đ. Ser ut som att han har nervpĂ„verkan av nĂ„gon anledning. SvĂ„rt att sĂ€ga varförÂ
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.