Norberg Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Eric Bornemans akvarium har rasat och han verkar inte så glad! Det verkar även drabba de bästa av akvarister ibland.http://www.marinedepot.com/FORUMS/Topic32610-9-1.aspx Citera
GustavF Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Fy vad surt. 3000 liter fyllt med koraller måste vara en enorm ekonomisk och personlig förlust. Det spekuleras i sabotage men jag tycker det låter lite långsökt. Det är dock skumt att salthalten kunde störtdyka så. Citera
Clownen Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Tråkigt att höra men att dra slutsatsen att det var sabotage tycker jag är lite naivt. Han säger att salthalten hade sjunkit drastiskt. Då skulle alltså någon ha tömt stora delar av akvariet på vatten för att sedan fylla på med sötvatten. Finns enklare och snabbare sätt att sabotera ett kar te.x. genom att hälla i salt istället eller hälla i en kopparförening... Låter nästan som han själv eller någon annan har fyllt på sötvatten istället för färdigblandat saltvatten vid vattenbytet. Ett misstag låter troligare i mina öron. Citera
GustavF Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Tror också det är ett misstag eller en änu inte upptäckt läcka. Tror dock han får svårtatt erkänna misstaget om det skulle vara det. Citera
Wotan Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 finns det bilder att hitta om hur karet såg ut innan? Citera
xedar Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 hmm verkligen konstigt. "To bring the salinity up alone required 350 gallons of salt"det skojar man inte bort, sen skrev han även att det inte fanns nått vatten på golvet.Mmmm det verkar skummt... Citera
jimmy Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 bara å hoppas att han provat med fler än en saltmätare annars har han nog hög salthalt nu Citera
greger Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Jag har fått från en säker källa, att det är karies&bactus som varit där å hällt i två ton socker! Citera
Jurgonh Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 nån som vet hur det gick, gick han nån rätsida i vad som hände? har han igång akvariet nu? osv... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.