Xenia83 Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Hej ja har fått för mig att seachem är bra tester tänkte inhandla ett gäng, hälst ett paket med alla test på en gång. Vet inte om de finns i de butiker jag kollat i hitills har de bara varit separata tester. Någon som kan rekomendera något testkit eller någon butik där separata tester är billiga? \\Daniel Zippert Citera
Xenia83 Postat 26 april 2006 Författare Postat 26 april 2006 Sneglade lite på en "Tetra Test Analy Set" för 44.98 € är den helkass eller? billig var den väl i varje fall? Varför ska ja köpa de separata testerna i stället? Water test laboratory in an attractive, sturdy plastic case. Contains all the water tests from the Tetra individual test range as well as a dosing syringe, cuvettes, colour comparison cards and information material.Easy to use Precise test results Waterproof packaging all water tests in proven TetraTest quality, i.e. easy to use, precise test results, for a large number of analyses practical, waterproof packaging. The entire testing equipment can be kept together in one place refill packs are available for the most common tests contains extensive and useful information on the subject aquarium water Citera
crille Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 dom flesta som har salt,brukar använda salifert,finns några märken till som ska vara bra Citera
Draedon Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 jbl, tropicmarine och seachem funkar väl också. tycker salifert verkar vara lite väl hypade. Citera
stigigemla Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 JBL nitrattest mäter litet hos mig. N i stället för NO3 som Salifert. Sista värdet jag mätte hos mig var med Salifert 0,15 mg/l NO3 Det visade mindre än 1mg/l N på JBL. =0 på JBL. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.