Gå till innehåll

Orange Spotted Filefish (Oxymonacanthus Longirostis)


Titanic

Rekommenderade inlägg

En drömfisk som jag tidigare avfärdat som alldeles för svår att ens pröva. Såg på nytt dessa på Bromma zoo. Efter lite googlande så verkar de inte längre omöjliga att ha  (utan stora sps kolonier). Undrar om någon här har erfarenhet med dessa?

 

oxymonacanthus-longirostris.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte någon egen erfarenhet men lurar själv på att prova en framöver. De är inte omöjliga och har aldrig varit men fortfarande jäkligt svåra och tidskrävande att få att överleva. 
Masstick är väldigt uppskattat för den typen av firrar. Vill också minnas att panta rhei har pellets som borde kämpa sig väl.

Dock ingen garanti att de kommer äta nånting av det så jag hade inte provat om man inte har ett rejält kar som iaf kan hålla den med mat under invänjningsperioden.

 

Förövrigt bra jävla dumt av en butik att plocka hem dessa utan att någon har beställt dem. 
Jag gillar förövrigt utmanande firrar så anser inte att man inte ska försöka men det ska göras med rätt förutsättningar.

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis vad jag läst, att masstick och panta rhei ska vara en nyckel till framgång. Var förbi bromma igen och kollade. Två hannar, en såg fin ut och den andra aningen tunn ut. Butikskillen hade inte sett det själv men sa att de matat med mysis och artemia. Blir inget köp denna gång, men ska börja förbereda för en framtida beställning.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...