Waterboy Postat 15 januari 2022 Dela Postat 15 januari 2022 Hej! Fick äntligen hem min Aquadecor 3D bakgrund. Har inte limmat den ännu, och ser att jag behöver göra någonting smart runt overrinningen för att hålla djuren på rätt sida. Goda tips tas med tacksamhet emot! Nu är hela bakgrunden så hög så att den träffar glasen uppe. Tänkte såga ner bakgrunden vid överrinningkammaren. Men då borde jag ha en kam på själva bakgrunden för att hålla djuren ute. Men då formen är väldigt godtycklig är det omöjligt att limma tid vanlig kam som normalt sitter på överrinningen. Vad göra? Ett alternativ är att låta vatten gå genom bakrunden (såga hål och limma i nät) men är rädd för att få en ful film på vattenytan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 15 januari 2022 Dela Postat 15 januari 2022 Fyll upp med eheim bollar eller annat media. Ser fin ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Waterboy Postat 16 januari 2022 Författare Dela Postat 16 januari 2022 Tackar! Tror jag skär lite blå filtermatta. Biobollar hade fungerta det också men kan vara svårt att å ut dom då det är rätt lite utrymme och 70cm högt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joar Postat 16 januari 2022 Dela Postat 16 januari 2022 Har själv använt filtermatta, den formar sig lätt och det räcker ofta att fylla delen under vattenytan https://www.zoo.se/jbl-blue-filter-foam-fine-pore.html?gclid=Cj0KCQiAoY-PBhCNARIsABcz770QHH9KYToY1wt2w4xzediPAONmr7Hv_2s6adFxP4i6-mJKtnHl0j4aAuUfEALw_wcB Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Waterboy Postat 16 januari 2022 Författare Dela Postat 16 januari 2022 Ja, blev faktiskt en lösning med filtermatta . Skall ännu finslipa lösningen lite men först skall bakgrunden limmas fast. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Thomas Salt Postat 16 januari 2022 Dela Postat 16 januari 2022 Hur gör du för at unvike stillestående vatten bak bakgrunden? Blir spändande at se hur det ser ut med kalkalger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Waterboy Postat 16 januari 2022 Författare Dela Postat 16 januari 2022 (ändrat) En liten pump bakom bakgrunden löser nog det om det blir ett problem. Små springor vid sidorna och bra flöde över filtermattan vid överrinningen kanske är tillräckligt för att vattnet skall bytas ut. hade revkeramik i förra burken. Gillar att slippa putsa det bakre glaset och trevligt att kunna fästa koraller på bakgrunden tycker jag. Här en bild på burken med revkeramik. Ändrat 16 januari 2022 av Waterboy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.