Gå till innehåll

Aquadecor bakgrund - hur hålla djuren på rätt sida


Waterboy

Rekommenderade inlägg

Hej!

Fick äntligen hem min Aquadecor 3D bakgrund. Har inte limmat den ännu, och ser att jag behöver göra någonting smart runt overrinningen för att hålla djuren på rätt sida.

Goda tips tas med tacksamhet emot!

Nu är hela bakgrunden så hög så att den träffar glasen uppe. Tänkte såga ner bakgrunden vid överrinningkammaren. Men då borde jag ha en kam på själva bakgrunden för att hålla djuren ute. Men då formen är väldigt godtycklig är det omöjligt att limma tid vanlig kam som normalt sitter på överrinningen. Vad göra?

Ett alternativ är att låta vatten gå genom bakrunden (såga hål och limma i nät) men är rädd för att få en ful film på vattenytan.

 

 

 

IMG_0822.JPG

IMG_0823.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten pump bakom bakgrunden löser nog det om det blir ett problem. Små springor vid sidorna och bra flöde över filtermattan vid överrinningen kanske är tillräckligt för att vattnet skall bytas ut.

hade revkeramik i förra burken. Gillar att slippa putsa det bakre glaset och trevligt att kunna fästa koraller på bakgrunden tycker jag. 
Här en bild på burken med revkeramik.

 

 

 

 

D2E6D704-E716-499B-9CEF-72AF79B5C65D.jpeg

Ändrat av Waterboy
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...