hippo Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 någon som vet hur dom funkar ihop med kejsare?ser ut som clownerna verkar gilla dom .släpper dom något gift om dom skulle råka dö? Citera
Norberg Postat 3 maj 2006 Författare Postat 3 maj 2006 Det går bra att ha dem med kejsare! Jag har både stora och dvärgkejsare utan problem. Citera
greger Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Dom slemmar och har ett ganska starkt "nässelgift", så jag tror inte några firrar äter dessa - clowner tar dom gärna som substitutanemon dock.Mina verkar gilla ett högt flöde av vatten, men inte stark stråle "direkt från pump", inte för högt upp i karet medelstark belysning funkar bäst hos mej.Var noga med att tvätta händerna efter ephylliahantering - att peta sig i ögonen när man pillat med dessa kan få förödande konsekvenser (liksom med många andra koraller) Citera
acuario Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Klart att det finns fiskar som äter dessa. Kolla min tråd "bilder era akvarium" Citera
Magnus Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Min erfarenhet är att de gillar lite mer nitrat än SPS, mindre ljus än SPS och att de trivs bäst i normalt strömt vatten. De trivs lite sämre i extrema SPS-burkar med andra ord. Kejsare äter/biter OFTA på dessa koraller men det är från exemplar till exemplar. Jag rekomenderar ett samtal med grabbarna på Korallfisken i Linköping om du är intresserad av dessa koraller - de är experter på dessa, enligt min uppfattning. Citera
greger Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Ok, då har jag haft tur med ett flertal kejsare antar jag! (asfur,annularis, plygoplites) Citera
Norberg Postat 4 maj 2006 Författare Postat 4 maj 2006 Och jag med med mina kejsare! Imperator, Asfur, Diadem, Trimaculatus ingen har rort en enda euphyllia! Citera
Jaken Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Min Imperator tittar inte ens på min Euphyllia. Som för övrigt till och med funkar med min klena belysning. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Hmm tack för hjälpen. Är en djungel med detta här å skönt att få hjälp utav en som vetVad menar du med Solid botten.En enda sten som stitter ihop och har en polypöppning mitti (skeletter typ blåskorall) Ancoran är mycket svårare än parancora. Ancoran skadas ofta i kanten vid transport och dör då ofta långsamt. Parancoran är förgrenad (typ divisa) har inte så tungt skellet och om en gren dör så dör inte allt. Den går även att fragga men tänk på att den har mycket djupa polyper. Är mycket tåligare och en av mina absoluta favoriter kanse tillsammans med divsa som jag också har. Citera
acuario Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Inga av min kejsare har någonsin ens tittat år dem men mina fjärilar gjorde det med besked. Citera
Clownen Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Inga av min kejsare har någonsin ens tittat år dem men mina fjärilar gjorde det med besked.Vilka fjärilar var det? Citera
Christer T Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Här är min E ancora. Inte så stor ännu men ganska så fin tycker jag. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.