Gå till innehåll

Kan jag ta bort sten.


san_miguel

Rekommenderade inlägg

Det finns lite olika teorier om det.. enligt min uppfattning, du kan ha så mycket eller lite Sten du vill men bra levandesten ger akvariet stabilitet ackumulerar många ämnen och motverkar svängningar som kan leda till cyanoutbrott och andra tråkigheter.

 

det finns idag många tekniska hjälpmedel som gör det lättare att ha mindre biomassa i akvariet så mitt svar är gör som du vill men anpassa mätningar vattenbyte / underhåll efter just dina förutsättningar 

 

mvh

johannes 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskarna vill gärna ha ett eller flera gömställen var. Det är så de klarar sig från rovfisk i naturen. Det skall vara så litet att större fiskar inte kan komma in där och jaga ut dem.

Har man för lite gömställen ser man fiskarna mindre. De gömmer sig bakom de stenar man har. Med gott om gömställen vet de att det är bara någon decimeter till säkerheten och då kan de vara framme hela tiden. Ser du någon fisk sova ute över sandbotten har du för lite eller dåliga gömställen.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...