watter Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Angånde bakgrunder, det finns ju en del att välja mellan, jag hade tänkt måla. Undrar lite vilken färg man ska använda. Hade tänkt mig blå, men vet ej viken mörkhet som blir bra Någon som kan rekomendera någon färg som ni blivit nöjda med? Citera
watter Postat 28 april 2006 Författare Postat 28 april 2006 Ingen som har änvänt någon bra blå färg som ni har blivit nöjda med Citera
h0llowman Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 jooo jag är nöjd med min men en kompis lånade färgburken som jag målat med så jag kan inte hjälpa dig just nu får väl tillbaka burken om ett par dagar .. men pm och fråga Doris för han har samma färg som jag det är utav han jag fått beteckningen på min färg .. jag pm han och han hjälpte mig och jag är nöjd //// peter Citera
h0llowman Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 hadde pm kvar här är beteckningen : KULÖR :NDS S 3060-R80B RECEPT VI: 19.50 SERVALAC AQUA HBL BL: 21.00SS: 1.50 BRYTBAS: CW: 25.00 BURKSTL 1Ltack ännu en gång Doris mycket nöjd Citera
watter Postat 28 april 2006 Författare Postat 28 april 2006 Tack så mycket Peter, den ser ju bra ut, såg ditt kar på din tråd, väldigt snygga stenar du har;) Citera
stigigemla Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Smaken är som baken - den är delad. Du måste ta ditt eget beslut. Man kan måla bakrutan så att den ser ut som oändligheten i havet bakom eller skuggan under stenarna intill eller allt där emellan och många andra varianter. För att ha litet handlingsfrihet brukar jag måla en två centimeters frigolitskiva som jag sätter upp bakom karet. Är jag nöjd med färgerna lägger jag en silikonsträng längst upp mellan karet och bakgrunden så att inga torkade vattendroppar stör utsikten genom bakrutan.. Citera
Doris Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 hadde pm kvar här är beteckningen : KULÖR :NDS S 3060-R80B RECEPT VI: 19.50 SERVALAC AQUA HBL BL: 21.00SS: 1.50 BRYTBAS: CW: 25.00 BURKSTL 1Ltack ännu en gång Doris mycket nöjdSå roligt att du blev nöjd Heheh Mvh Magnus Citera
Draedon Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 Jag är lite sugen på att testa en svart bakgrund. någon som har det? bild isf? Jag kör likadant som stig, målar frigolit eller använder plast som jag sätter upp bakom karet så man kan byta... Citera
watter Postat 29 april 2006 Författare Postat 29 april 2006 Tror jag kör på att måla på glaset direkt, känns som det kommer se bättre ut. Blir det som stig sa ett lite vattenstänkt på bakrutan måste man plocka ner den och putsa rutan bakom akvariumet som står några cm från väggen, inte kul Citera
wrang Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 Undra hur nya BackToNature Slim-Line skulle se ut som bakgrund Citera
MattiasN Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 jag kör med juwels strukturbakgrund, den är svart, sillikonas i karet, är väl runt 2cm tjock. Blev lite mörkt i början, men blir bättre och bättre efterhand som kalkalgerna tar sig Citera
stigigemla Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 När jag inte hade så många kar satte jag upp bakgrunden med packtejp på aluminiumramen. Vanlig packtejp är också skvättsäker men om man tar bort den efter flera år så får man tvätta bort lim med lacknafta efter den. Citera
GustavF Postat 29 april 2006 Postat 29 april 2006 Jag kör svart bakgrund. Kolla min tråd för bilder. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.