Gå till innehåll

Bakgrunder


watter

Rekommenderade inlägg

Angånde bakgrunder, det finns ju en del att välja mellan, jag hade tänkt måla. Undrar lite vilken färg man ska använda. Hade tänkt mig blå, men vet ej viken mörkhet som blir bra :) Någon som kan rekomendera någon färg som ni blivit nöjda med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jooo jag är nöjd med min men en kompis lånade färgburken som jag målat med så jag kan inte hjälpa dig just nu får väl tillbaka burken om ett par dagar .. men pm och fråga Doris för han har samma färg som jag det är utav han jag fått beteckningen på min färg .. jag pm han och han hjälpte mig och jag är nöjd

//// peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Smaken är som baken - den är delad. Du måste ta ditt eget beslut. Man kan måla bakrutan så att den ser ut som oändligheten i havet bakom eller skuggan under stenarna intill eller allt där emellan och många andra varianter. För att ha litet handlingsfrihet brukar jag måla en två centimeters frigolitskiva som jag sätter upp bakom karet. Är jag nöjd med färgerna lägger jag en silikonsträng längst upp mellan karet och bakgrunden så att inga torkade vattendroppar stör utsikten genom bakrutan..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hadde pm kvar här är beteckningen :

KULÖR :NDS S 3060-R80B

RECEPT VI: 19.50 SERVALAC AQUA HBL

BL: 21.00

SS: 1.50 BRYTBAS: C

W: 25.00 BURKSTL 1L

tack ännu en gång Doris ;) mycket nöjd

Så roligt att du blev nöjd Heheh

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag kör på att måla på glaset direkt, känns som det kommer se bättre ut. Blir det som stig sa ett lite vattenstänkt på bakrutan måste man plocka ner den och putsa rutan bakom akvariumet som står några cm från väggen, inte kul :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...