Gå till innehåll

Spara pengar när du uppgraderar


OR20

Rekommenderade inlägg

Vi vill väl alla spara lite pengar i den här dyra hobbyn och det går att göra på olika sätt. Här kommer ett sätt som flera av er säkert vet om men kanske någon av er kan finna lite intressant. 
 

Som lite bakgrund så är jag inne på min tredje GHL Profilux dator (P2 plus, P3.1 och P4) alla har fungerat väldigt bra och jag har egentligen bara uppgraderat för att få till någon förnyelse eller för att slippa jobba i olika styrprogram. Trots att min Profilux 2 plus fungerade perfekt så var det för några månader dags att rensa bort dem. Det var väl ingen som ville köpa den tänkte jag och slängde den. Men innan den hamnade i elektronik insamlingen så plockade jag bort de så kallade expansion korten (ett 4L kort och ett ph/orp kort). GHL har nämligen valt att låta flera kort fungera i alla versioner an Profilux och jag installerade dels 4L kortet i min Profilux 4 (passade även på att sätta i ett PWC kort när den ändå var öppen) och pH/orp kortet i min Profilux 3.1. 
 

Så innan den gamla profiluxen går på tippen kanske ta en extra titt bland dina expanssion cards och se om det är något som du vill behålla/flytta över eller varför inte lägga ut det på Saltvattensguiden och se om någon annan är i behov av kortet?!

2F5F384B-856B-417D-8A11-94336848F62F.png

BB1902D8-D300-4602-911C-17BBEB71FCA6.jpeg

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...