Charbel j Postat 17 februari 2022 Postat 17 februari 2022 Hej har en Tunze 9012 och blir inte av med bubblorna. Står i rätt höjd i vattnet där linjen på skummare vart nivån ska ligga. Den är helt ny, bubblorna kommer ut på undersidan. Tips tack Citera
Jois Postat 17 februari 2022 Postat 17 februari 2022 (ändrat) Howdy! Mycket fin skummare. Som du nämner släpper den en del mircobubblor. Men det är bara till en början. När den har fått gå i ett par veckor kommer det att bli mycket bättre. Jag hade min i sumpen och kunde, genom att ställa den på en "ställning" av raster, minimera bubblorna ännu mer. Efter rengöring - se till att få ihop den ordentligt. Annars "läcker" den bubblor i fogarna. Det är iaf min erfarenhet av den. Ändrat 17 februari 2022 av Jois Citera
Mattias7898 Postat 17 februari 2022 Postat 17 februari 2022 Hej! Som jois skriver den blir bättre med tiden, men jag upplevde att det aldrig försvann helt. Försökte med filtervadd i botten på utsuget men bubblorna kom ändå igenom. Så jag byggde en sump under mitt akvarium och placera den där. Det finns en plastbit på motorblocket i framkant som man kan ta bort så man gör om den till en kontakt skimmer, då försvinner bubblorna helt men då tar den inte in vattnet via intaget på skummar koppen och då tar den inte bort oljefilmen som blir på ytan. Citera
Charbel j Postat 17 februari 2022 Författare Postat 17 februari 2022 Tack Då får jag vänta så får jag se hur det blir. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.