Gå till innehåll

Video guider och recensioner


mikoto

Rekommenderade inlägg

Jag har börjat jobba mer med min youtube kanal och har tre projekt där utöver mina "bloggar" jag pillat med tidigare. Projekten är tre kategorier av filmer. De är Teknik i Akvariet som ska  vara enklare guider för att introducera hur viss teknik fungerar, ganska fokuserat mot nybörjare men det ska vara allmänt. Den andra är recensioner av prylar jag har och testar. Den tredje har jag inte skapat några filmer för än men den kommer nog heta teori och kommer vara lite mer ambitiösa filmer där jag pratar skötsel filosofier och demonstrerar olika lite mer udda lösningar. Då jag nästan bara har saltvatten är det mesta ganska lutat ditåt men jag försöker nå lite till alla akvarister när tekniken är sådan att den kan nyttjas till mer än saltvatten.

 

Jag har gjort tre teknik videor och en recension än så länge. Det jag är ute efter mest är kanske lite åsikter eller kritik om det är något jag kan ändra på för att göra det bättre nu när jag är i uppstarten. Min egen kritik är att jag är fortfarande ganska obekväm med att sitta framför kameran, men det släpper kanske. Jag säger lite fel ord ibland med, jag gör många omtagningar men i vissa fall missar jag. Ljudet är riktigt besvärligt med, jag tycker det är på en duglig nivå nu men det kunde vara mycket bättre. Jag ser nu att jag börjat krypa uppåt i tid på avsnitten, målet är runt 4 minuter på teknik avsnitten...

 

De första två avsnitten är i 4K. De ser mycket trevligare ut, men jag måste erkänna att 1080 är otroligt mycket lättare att arbeta i. Med min nuvarande kamera kan jag inte filma i många olika lägen i 4K heller medans i 1080 kan jag filma i 50 fps och lite slowmotion. 4K är möjligt för mig men det är på gränsen för vad både kameran och datorn pallar med.

 

Här är avsnitten jag gjort hittills:

 

 

 

 

 

  • Gilla 7
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Mitt mål var från början att göra en engelsk kanal. Jag har tom skapat en, men jag har inte laddat upp något där(än). Jag kommer fortsätta med den svenska dock, man når nog inte lika många men det är ett roligt "hål" att fylla. Det finns ganska ont om svenska klipp tyckte jag när jag titta runt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...