Gå till innehåll

När kan man lägga i vad?


Yemkela

Rekommenderade inlägg

Sniglar är ofta bra djur att börja med men inte förrän man ser att det börjar komma alger.

Putsarräkar är helt underbara i Nanokar, Handtama från början dvs de kommer fram för att putsa handen man sätter ned i karet för att göra något helt annat. Litet mera sten vore heller inte fel. jag har nio kilo i mitt trettiotvåliters.

Det finns artiklar här om hur man startar sitt kar och nybörjartrådar finns det ju också.

Du har det ju bra med en trevlig affär i Ronneby på nära håll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

annars så ligger jag i ett tidigt skede med mitt 240l akvarie och vi har eremit kräftor dom är hur fräcka som helst och det funkar alldeles utmärkt i början iaf hos mej dock så är mitt vatten väl ympat med inkörtvatten men tror inte det skall vara några problem hos er efter ca 6-8 veckor men turbosniglar lär ni behöva iaf

peter m

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina eremiter flyttade in efter 2 veckor. förutom att det är lite snålt med mat då stenen har legat mörtk så verkar dem trivas utmärkt. har dock bytt till mig lite "inkörd" sten med alger osv så de små liven har något att leva på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Elin

Köp ett snyggt presentkort till honom annars kan du riskera att få sätta FD före pojkvän. Det händer nämligen något med personer från det manliga könet när de blir akvarister. Inga normala biologiska regler gäller. Galenskapen är total. Det går heller aldrig ur. Bara så du vet:ler:

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Elin

Köp ett snyggt presentkort till honom annars kan du riskera att få sätta FD före pojkvän. Det händer nämligen något med personer från det manliga könet när de blir akvarister. Inga normala biologiska regler gäller. Galenskapen är total. Det går heller aldrig ur. Bara så du vet:ler:

MVH Lasse

Skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker. När man var liten fångade man grodyngel och hade i en glasburk. Nu köper man dyra fiskar och har i ett saltkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...