h0llowman Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 tänkte hör hur mycket dunstar ett typ 240 liter akvarium per dag ???dunstar det mer om det är mindre än större kar ????hör min automatiska på fyllning minst 1 gång per dag salthalten är den samma så det måste ju dunsta och än kör jag inte med ljuset för full (är i uppstarten med ljuset ) så det lär nog dunsta mer sen ..hur mycket kan det dunsta på 1 vecka ????//// peter Citera
Anders J Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hej !!Mitt 400 l dunstar ca 3-4 liter om dagen.Mer på sommaren för då kör jag en fläckt för att hålla nere temperaturen.// Anders Citera
JMAONE Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Mycket hänger även på vad du har för belysning. Ju mera watt i ljus desto mera dunstar det! Så länge du inte kör med ljuskrävande djur så kan du lägga på täckglaset så minskar avdunstningen;) Citera
petrol Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 15 liter om dan här så ett j-v springandeAmen.Får skaffa mig en auto påfyllning snart.. Citera
wrang Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Tror att jag gör åt ca 2-3L/h maxKör både med fläktar och massa ljusFår se hur det ter sig till sommaren bara Citera
acuario Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 6-7 liter om dagen, jag fyller upp mitt osmoskar ungefär vart 13:e dag Citera
GustavF Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 2-3 liter om dagen. Jag försöker hålla en temperatur på 27-28 grader och har helt öppet upptill med en vattenyta på ca 55x55 cm. Blir kanske ett par fläktar nu mot sommaren och då blir det väl lite mer. Citera
h0llowman Postat 4 maj 2006 Författare Postat 4 maj 2006 okej det dunstar så pass mycket alltså .. tur man har automatisk påfyllning annars fick man ju springa benen av sig varje dag och fylla på.... Citera
Draedon Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 jag tror att i min lillburk dunstar det lätt under litern per dag. täckglas och 3st T8'or Citera
Ingvar Hellmalm Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Jag har helt öppet och det dunstar c:a 30l per dag. Jag har natuligtvis automatik direkt från vattenledningen till osmosen och vi kalkmixern till karet. Citera
Draedon Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 men så spelar du i en klass för sig Ingvar Ditt kar är nästan 10x så stort som det jag ska starta upp!Måste ta mig förbi Hörby någon gång, har massa bullar i frysen jag kan ta med Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.