Gå till innehåll

Vem säljer Algenex


Joredsso

Rekommenderade inlägg

Ville bara säga att mina pumpande Xenia har börjat gå bakåt i utvecklingen efter att jag har kört med Algen Ex. Alla exemplar av Exeniorna har krympt de senaste dagarna och de ser inte ut att må bra. Om jag i text skall beskriva utseendet så låter det så här:

Förut såg ytan på Xeniorna ut som färsk lövbiff, inte till färgen utan till materialet. Nu ser de ut som stekt lövbiff som har legat i kylen över natten, inte till färgen här heller utan till materialet.

Om det är Algen Ex som är boven vet jag ICKE! Men troligtvis eller om det är så att jag den senaste veckan har höjt kalcium från 360 till ca 400 ppm.

Är det någon som har nya rön så här efter 1.5 år sedan senaste inlägget i denna tråd?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här några år senare har jag konstaterat följande gällande AlgenEx och Algae-ex : själva medlen verkar inte påverka korallerna alls, däremot de dinoflaggellater och alger som dör avger gifter som i första hand påverkar filtrerare typ musslor.

Så det är viktigt att försöka avlägsna så mycket alger och dino´s som möjligt mekaniskt innan behandlingen sätts in

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...