fredrik Postat 25 maj 2006 Författare Postat 25 maj 2006 hejkan någon tala om för mig vad som menas med att jag prenumererar på detta ämne?är det något jag har tryckt på??????
GustavF Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Jag gissar att en prenumeration innebär att du får en notis via mail om någon svarar i tråden. Vart du hittade knappen vet jag dock inte EDIT: Nu kom jag på vad du menar. De ämnen som visas som prenumerationer i kontrollpanelen är nog helt enkelt trådar som du nyligen skrivit i eller?
Lasse Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Jo den finns någonstans - jag har lyckats med samma sak och får uppdateringar var 24 timme
wrang Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Klicka på ämnesverktyg och på Prenumenera på detta ämne /Moderator
fredrik Postat 26 maj 2006 Författare Postat 26 maj 2006 hej på er allakan någon säga mig vad detta är för sjöstjärna sammt för konstig alg?ska jag ta bort den kanske är skadlig för korallerna.
Capote Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Sjöstjärnan är en Asterina. Jag har dem i min burk. Kommer med LS. Jag har aldrig haft några problem med dem men det finns rapporter om att de skall kunna ge sig på SPS. Har aldrig hänt hos mig vad jag vet. Det tråkiga med dem är att de kan explodera i antal. Jag brukar därför plocka bort de jag ser och som sitter enkelt åtkomliga på rutan. Kanske viktigare att få bort dem i ett nano??
Capote Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Läste på lite om Asterina efter att ha skrivit inlägget och hittade info om att en annan sjöstjärna är ett utmärkt vapen mot Asterina och det är Nardoa.Man ser en käka en här på bilden. Kanske inte aktuellt för dig men som info till andra med Asterina-utbrott.
Lasse Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Jag har hur många som helst i mitt äldsta 27 liters. De äter kalkalger och det verkar som om kalkalger reagerar på samma sätt som mycket annat. Hård betning gör att de växer ännu bättre. Inte upplevt något problem mer än att jag såg en liten (lite större än ett knappnåshuvud) skivanemon bli angripen genom en sjöstjärna satte sig över den. Efter två dagar fanns inget kvar. Den sjöstjärna var inte riktig likadan som din. Om det skulle bli alltför många av de här små sjöstjärnorna kan du skaffa den häftigaste räka som existerar - Harlekinräkan (se länk http://www.cowries.info/travels/borneo/10-31(21.33.58)Borneo.jpg eller http://www.santanaphuket.com/images_local/harlequin-shrimp.jpg. De äter uteslutande sjöstjärnor och de tar även dessa små. Forsberg här på forumet har en som han aldrig matat utan den överlever på hans småstjärnor.MVH Lasse
fredrik Postat 27 maj 2006 Författare Postat 27 maj 2006 hej på er allatack för hjälpen alla.då vet man vad man har att vänta sig fullt av små stjärnor.
fredrik Postat 5 juni 2006 Författare Postat 5 juni 2006 hejkan någon säga vad detta är för snäcka sammt skruv alghar säkert 100 st av dom.(snäckorna)
Rekommenderade inlägg