Wgren Postat 11 oktober 2022 Dela Postat 11 oktober 2022 Hej jag hämtade hem ett red sea 250 i helgen och det ingick både spser och fisk. Jag har hittat alla arter förutom denna den är ensam och jag funderar på om man skulle hitta en kompis åt den. är denna vanlig? Har ej hittat den på vissa webbshopper som jag besökt för att försöka finna svar. mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 11 oktober 2022 Dela Postat 11 oktober 2022 (ändrat) Kan det inte vara en Halichoeres leucoxanthus? Brukar rekommenderas för diverse ”pest control” men jag har ingen egen erfarenhet. Ändrat 11 oktober 2022 av j0nas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 11 oktober 2022 Dela Postat 11 oktober 2022 Halichoeres leucoxanthus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wgren Postat 11 oktober 2022 Författare Dela Postat 11 oktober 2022 56 minuter sedan, j0nas skrev: Kan det inte vara en Halichoeres leucoxanthus? Brukar rekommenderas för diverse ”pest control” men jag har ingen egen erfarenhet. Vad menas med diverse pest control? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 11 oktober 2022 Dela Postat 11 oktober 2022 Det är en läppfisk(wrasse på engelska), troligtvis arten de andra föreslår, och de kan ofta äta diverse smådjur som exempelvis plattmaskar. Plattmaskar kan vara en flis i ögat på de flesta akvarister(flera arter är dåliga och stör/äter koraller) och många läppfiskar hjälper reglera deras populationen. Därav den engelska termen "pest control" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.