Wgren Postat 29 januari 2023 Dela Postat 29 januari 2023 Hejsan jag börjar fundera lite på copperband butterflyfish chelmon rostratus. Jag skulle behöva mer info om dem dels ska de vara ett par? Har hört att de är kräsna med maten, vad äter dem? Är detta en så kallad svår fisk att ha i akvariumet? samt hur stort akvarium bör man ha? mvh Wgren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias7898 Postat 29 januari 2023 Dela Postat 29 januari 2023 Hej! Jag har min ensam, har haft den i snart 5 år utan problem. Dok så äter den bara artemia och mysis eller om man håller en räka med en pincett. Så inget flingfoder eller pellets. Sen är den inte snabb som en kirurg så man måste se till så den hinner äta. Den har ju sin långa näbb så att säga så den äter inte särskilt fort. Det är väll de andra haft problem med att den hinner inte få i sig något eller inte äter fryst så då svälter den ihjäl. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias7898 Postat 29 januari 2023 Dela Postat 29 januari 2023 Min är ca 10 cm och har 425l akvarium, så den skall nog inte ha mindre än 300l, gillar även sten och grottor som den gömmer sig i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.