Xenia83 Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Jag har idag en väldigt grenig LS som mina sniglar är för stora för och jag vill ha bort algerna som sitter på den, funderar på om en putsräka skulle kunna göra jobbet, eller finns det något annat djur som är lämpligt? Citera
frankerd Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Eremiter brukar vara duktiga att plocka, men de är ju inte jätte bra klättrare.Kanske små blå benade? Citera
Drullputt Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Min sjöborre är väldigt bra på att mumsa alger. Klättrar överallt och tar sig in i små skrymslen trots taggarna. Citera
Draedon Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Eremiter brukar vara duktiga att plocka, men de är ju inte jätte bra klättrare.Kanske små blå benade?jodå.. dom är väl inte direkt graciösa eller smidiga som bergsklättrare, men nog kan dom klänga upp både här och där.. ibland ramlar dom ner, men då tar dom sig upp någon annanstans.mina blåa eremiter tycker jag klättrar hejvillt både hit o dit. Citera
Xenia83 Postat 20 maj 2006 Författare Postat 20 maj 2006 oturligt nog så har korallrevet varken Stomatella eller blåbenta eremter just nu. Får leta lite i sthlm, om ni vet var de finns att få tag på kan ni ju skrika lite. Citera
Sillen Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Jag pratade med JR i går och då tror jag de nämnde att de hade blåbenta eremiter hemma. Det var inte vad jag sökte så jag är inte säker. Ring och kolla. Citera
Xenia83 Postat 20 maj 2006 Författare Postat 20 maj 2006 Jo ja ska ringa, läste att de tycker om att tortera sniglar, är detta vanligt? synd om de 5 ja har skulle försvinna för ja lägger i en eremit Citera
crille Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 se till att lägga i lösa skal som eremiterna kan byta till,så få får sniglarna vara ifred Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.