Gå till innehåll

Söker en specifik blå-brun Zoanthus


Alexraptor

Rekommenderade inlägg

Det här är kanske lite långsökt men tänkte jag skulle försöka ändå. 

 

Sålde en dotterkoloni här på Saltvattensguiden för många år sedan av en blå-brun zoanthus koloni som jag hade. Tyvärr så fick jag en del problem med moderkolonin och den dog ut för ca 6-7 år sedan, och den som jag sålde dotterkolonin till har inte längre kvar dem sedan en längre tid tillbaka.

 

Men jag tänkte ändå chansa på att de kanske finns i omlopp, om dotterkolonin har lyckats hitta ett hem bland någon här på senare år, eller möjligen blivit fraggad.

 

Så om någon har knappar som ser ut 'exakt' så här, så skulle jag vara mycket intresserad av att köpa en fragg. :)

 

BlueZoa.jpg.f466c66d88e43d8172df3420a460df4f.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

27 minuter sedan, Alexraptor skrev:

Tror tyvärr det inte är samma. Tentaklerna är längre, och de där ser ut att vara avsevärt större polyper, på all vis, än vad mina knappar var. Tycker att de i överlag liknar palythoa mer än zoanthus.

Hej, när jag tittar nära så tror jag du har rätt. avseende art så har jag inte någon aning, du kan ha rätt även här. Jag fick med den när jag köpte sten och tycker den är fin men jag har inte någon bra plats för den längre så den får gå vidare till någon annan. Lycka till med sökandet. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

×
×
  • Skapa Ny...