Oscarhaglund Postat 20 november 2023 Postat 20 november 2023 Jag har helt sjuka problem med mikrobubblor. Jag har försökt stänga av skummaren, sätta pumparna lägre ner, höja vattennivån i returfacket men inget verkar göra någon större skillnad. Det verkar som att det är klart mest bubblor under dagen då ljusen är som starkast men kan det verkligen vara så att alla dessa bubblor är syre från fotosyntes?? Citera
Alexraptor Postat 20 november 2023 Postat 20 november 2023 Det tror jag är mycket möjligt, har själv upplevt samma när min belysning peakar på ena karet. Har varken skummare elle sump, utan bara två streampumpar riggade i flod/ebb cykel på 6 timmar, så bara en är igång åt gången. Citera
Oscarhaglund Postat 27 november 2023 Författare Postat 27 november 2023 Jag tror set är gyre pumparna. När jag stänger av dem kommer det direkt en svärm av mikrobubblor och efter några minuter är det mycket mindre bubblor Citera
Oscarhaglund Postat 2 december 2023 Författare Postat 2 december 2023 Dagen innan jag på prov bytte ut mina gyre pumpar mot några slw. efter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.