merlin Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 GokvällHur vet jag om levande sten är ok om jag köper den från ett annat kar. Även om den befinner sig i karet som är till försäljning kan det väl vara DLS som lagts i? Akvariet stenen ligger i nu håller bara fiskar.mvhTommyEn nyfrälst saltvattenskille Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Om du har tittat litet på levande sten så känner du igen den på porer och liknande. Det är det som gäller för att den skall koloniseras av bakterier med mer. Om akvariet de kommer ifrån har ett lågt nitratvärde (5 mg/l eller mindre) så fungerar bakteriekulturen. Annars kan man "ympa den" med färsk levande sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
merlin Postat 25 maj 2006 Författare Dela Postat 25 maj 2006 Man tackar för detta. Då ska jag kolla det.mvhTommy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Kolla också om de använt koppar för att bota sjukdomar eftersom det var ett fish-only. Inte så bra om du ska ha det i en korallburk sen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
merlin Postat 29 maj 2006 Författare Dela Postat 29 maj 2006 Jag tackar för detta. Ska höra med ägaren.mvhTommy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.