Postat 13 januari 20242 Ă„r Min skummare beter sig plötsligt konstigt. Vattnet som pumpas verkar inte âskummasâ, det blir inga bubblor.  Haft isĂ€r den och rengjort pump osv men ingen skillnad. Ngn som har nĂ„gon teori om vad det kan vara för fel? đ  Â
Postat 13 januari 20242 Ă„r 28 minutes ago, Jojo said: Min skummare beter sig plötsligt konstigt. Vattnet som pumpas verkar inte âskummasâ, det blir inga bubblor.  Haft isĂ€r den och rengjort pump osv men ingen skillnad. Ngn som har nĂ„gon teori om vad det kan vara för fel? đ   Stopp i venturin, luftslangen eller ljuddĂ€mparen?
Postat 13 januari 20242 Är 3 hours ago, Jojo said: Ska kolla luftslangen och ljuddÀmparen. Vad Àr venturin? Bra att det löste sig! Venturiventilen Àr kopplingen mellan luftslangen och pumpen. Det kan ibland bli kalkavlagringar i den som blockerar luftflödet, sÄ den Àr bra att rengöra om man inte hittar nÄt stopp i luftflödet nÄn annanstans.
Postat 16 januari 20242 Ă„r Ett bra sĂ€tt att hĂ„lla detta rent pĂ„ Ă€r att ta loss luftslangen mellan ljuddĂ€mparen och pumpen och stoppa ner den i en mugg med kokande vatten. Det kommer inte att pĂ„verka temp. i karet eller pumpen men kommer att lösa upp saltkristaller i slangen, venturi och sjĂ€lva pumpen om det behövs. Jag gör sjĂ€lv detta ett par gĂ„nger i mĂ„naden och det drar ner rejĂ€lt pĂ„ skummarunderhĂ„llet.Â
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.