Jojo Postat 13 januari 2024 Postat 13 januari 2024 Min skummare beter sig plötsligt konstigt. Vattnet som pumpas verkar inte âskummasâ, det blir inga bubblor.  Haft isĂ€r den och rengjort pump osv men ingen skillnad. Ngn som har nĂ„gon teori om vad det kan vara för fel?    Citera
PerS Postat 13 januari 2024 Postat 13 januari 2024 28 minutes ago, Jojo said: Min skummare beter sig plötsligt konstigt. Vattnet som pumpas verkar inte âskummasâ, det blir inga bubblor.  Haft isĂ€r den och rengjort pump osv men ingen skillnad. Ngn som har nĂ„gon teori om vad det kan vara för fel?    Stopp i venturin, luftslangen eller ljuddĂ€mparen? 1 Citera
Jojo Postat 13 januari 2024 Författare Postat 13 januari 2024 Ska kolla luftslangen och ljuddÀmparen. Vad Àr venturin? Citera
Jojo Postat 13 januari 2024 Författare Postat 13 januari 2024 Satt ngt skit i luftslangen, funkar perfekt igen. 2 Citera
PerS Postat 13 januari 2024 Postat 13 januari 2024 3 hours ago, Jojo said: Ska kolla luftslangen och ljuddÀmparen. Vad Àr venturin? Bra att det löste sig! Venturiventilen Àr kopplingen mellan luftslangen och pumpen. Det kan ibland bli kalkavlagringar i den som blockerar luftflödet, sÄ den Àr bra att rengöra om man inte hittar nÄt stopp i luftflödet nÄn annanstans. 1 Citera
OR20 Postat 16 januari 2024 Postat 16 januari 2024 Ett bra sÀtt att hÄlla detta rent pÄ Àr att ta loss luftslangen mellan ljuddÀmparen och pumpen och stoppa ner den i en mugg med kokande vatten. Det kommer inte att pÄverka temp. i karet eller pumpen men kommer att lösa upp saltkristaller i slangen, venturi och sjÀlva pumpen om det behövs. Jag gör sjÀlv detta ett par gÄnger i mÄnaden och det drar ner rejÀlt pÄ skummarunderhÄllet. 2 Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.