GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

Min skummare beter sig plötsligt konstigt. Vattnet som pumpas verkar inte ”skummas”, det blir inga bubblor.

Haft isĂ€r den och rengjort pump osv men ingen skillnad. Ngn som har nĂ„gon teori om vad det kan vara för fel? 😑 

Postat
28 minutes ago, Jojo said:

Min skummare beter sig plötsligt konstigt. Vattnet som pumpas verkar inte ”skummas”, det blir inga bubblor.

Haft isĂ€r den och rengjort pump osv men ingen skillnad. Ngn som har nĂ„gon teori om vad det kan vara för fel? 😑 

Stopp i venturin, luftslangen eller ljuddÀmparen?

• Tack 1
Postat
3 hours ago, Jojo said:

Ska kolla luftslangen och ljuddÀmparen.

Vad Àr venturin? 

Bra att det löste sig! Venturiventilen Àr kopplingen mellan luftslangen och pumpen. Det kan ibland bli kalkavlagringar i den som blockerar luftflödet, sÄ den Àr bra att rengöra om man inte hittar nÄt stopp i luftflödet nÄn annanstans.

• Tack 1
Postat

Ett bra sÀtt att hÄlla detta rent pÄ Àr att ta loss luftslangen mellan ljuddÀmparen och pumpen och stoppa ner den i en mugg med

kokande vatten. Det kommer inte att pÄverka temp. i karet eller pumpen men kommer att lösa upp saltkristaller i slangen, venturi och sjÀlva pumpen om det behövs. Jag gör sjÀlv detta ett par gÄnger i mÄnaden och det drar ner rejÀlt pÄ skummarunderhÄllet. 

• Tack 2

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...