FRG Postat 14 april Postat 14 april Hej allihopa jag har fåt ett problem med dino i mitt akvariet för några dagar sen. Vattensvärde ser bra ut no3=6 nitrit =0.007 nh4=0.005 phos=0.005 ca=423 kh=8,5 ph=8.3 salt=34.4 Belysningen 10 timmar om dagen all hjälp uppskattas tack Citera
Anton.Lindgren Postat 14 april Postat 14 april (ändrat) Halloj! finns en facebook grupp som heter mack’s reef …dinoflagellates support group, hjälpte mig mycket när jag fick dinos. finns lite olika typer av det, och behandlingen så att säga är olika beroende på vilken sort så först får man skaffa mikroskop och undersöka vilken. Hoppas det löser sig, jäkla trist när man råkar ut för saker i denna hobby… vilket typ är varje månad Ändrat 14 april av Anton.Lindgren Citera
nike83 Postat 15 april Postat 15 april Som Anton skriver så måste man först veta om man har Dino eller cyano. Ibland har man båda. Det finns ett par trådar här som beskriver hur man blir av med Dino. Här finns en tråd: @jonasroman hur gjorde du nu sist med dina dinos? PS, jag flyttade ditt inlägg till rätt forumsdel, DS Citera
Anton.Lindgren Postat 17 april Postat 17 april Hur går det? Kommit nån vart i id-kontrollen av vad du har för skit? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.