Gå till innehåll

ytterligare en id-fråga


Draedon

Rekommenderade inlägg

nej den ser inte så glad ut längre efter att den blev frukost, lunch och middag till en palett och tillsist nedpetad bakom all sten.

men ni är alltså inte säkra på vad det är? vill ju kunna rädda den här, för den var riktigt vacker när det kom från butiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

en liten uppdatering om den okända korallen.. den verkar repa sig rätt bra.

är dock inte säker på att jag har satt den på bästa möjliga stället.. som den sitter nu har den strax över medel cirkulation och ganska medel med ljus.

Men den ser bättre ut och det växer massa nya "skott" från roten.

Kass bild, tagen med mobilen och enbart blårör på. Färgerna är helt kassa.. jämför tex med den, i vanliga fall, knallröda eldräkan.

post-2037-14468912810633_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

noppar och noppar... doris käkade upp 2/3 av korallen!

och detta inom loppet av ett dygn direkt efter hemkomst från JR. så fort korallen hamnade i akvariet började doris käka. Det är ju som det är, nu sitter den i min burk utan palett och verkar repa sig bra.

Får se hur det blir när jag får upp nya burken. Tänkte skaffa mig en palett då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, det händer faktiskt - men jag tror det är extremt sällsynt, jag hade en hepatus som tuggade på en tractophyllia tills det bara var hälften kvar!

Men jag har varken sett eller hört talas om det igen!

Men jag tror det berodde på brist av nån rödalg i dieten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en liten uppdatering om den okända korallen.. den verkar repa sig rätt bra.

är dock inte säker på att jag har satt den på bästa möjliga stället.. som den sitter nu har den strax över medel cirkulation och ganska medel med ljus.

Men den ser bättre ut och det växer massa nya "skott" från roten.

Kass bild, tagen med mobilen och enbart blårör på. Färgerna är helt kassa.. jämför tex med den, i vanliga fall, knallröda eldräkan.

Att det växer ut en massa skott från roten tyder på att detta är en alg och ingen korall. då förklarar det varför paletten mumsar i sig den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mja faktiskt men undrar ur vilket släkte Bangiophyceae eller Florideophyceace majoriteten av dessa finns ju på ett djup av 100 meter till 280 meter så de kan ju va skoj om de nåt sånt roligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...