Aqualung Postat 21 februari Författare Postat 21 februari Tack! Men alla andra godsaker som finns i ATI nr 2 då? Behövs inte de ämnena? Citera
Aqualung Postat 23 februari Författare Postat 23 februari KH 8,0 Ca 480 Mg 1350 ökar ATI 2 till 2ml så det inte sjunker mer, samt att övriga spårämnen finns med där. Mg ser ju bra ut iofs… PO4 och NO3 ligger bra också, inte nollade. Svårt att se med Salifert men typ 0.03 och 30 kanske. några droppar fosfat då och då för att matcha natriumet Citera
Aqualung Postat 12 timmar sedan Författare Postat 12 timmar sedan Kämpar med gha och cyano fortfarande… nu doserar jag upp Mg enligt tips från @Thomas Salt konstigt nog låg mg på 1170 när jag började dosera. Brukar ligga på 1350 Så det blir ganska stor skillnad för mina stackars skaldjur. Höjer inte mer än 100 mg/L om dagen. ändå ligger eremiter utslagna och en ny krabba har gått hädan. Kanske för tufft med både indroppning och magnesium boost i kombination. Värdena ser bra ut annars. ca 480 ph 8 kh 8 PO4 0,03 Nitrat ca 30 mg 1440 Gör jag rätt analys ang kräftorna? Hoppas se coralina i karet snart… Citera
Thomas Salt Postat 11 timmar sedan Postat 11 timmar sedan Googla lite så du får rätt Mg, da jag vet at FM inte fungera, och kan ta ut lägra djyr da dom hellar inte gillar 1900 i Mg. När GHA blit mörk i färgen ar tuxido bra till at damsuga/lösna GHA. Hvort har du cyano? Citera
Aqualung Postat 11 timmar sedan Författare Postat 11 timmar sedan (ändrat) Det är Magnesium Mix Balling Light jag doserar nu. Cyano sitter mest på gamla korallskelett från ett par setosa som dött förut. Siktar på 1500 mg, max 1700 FM? Menar du att Fauna Marin inte fungerar? Attans… Ändrat 11 timmar sedan av Aqualung Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.