Gå till innehåll

vilka koraller kan man ha?


diskustok

Rekommenderade inlägg

Det beror givetvis på vilka arter av fjärilsfiskar du väljer, vissa arter är mer benägna att äta koraller än andra, men generellt ingår diverse koraller, t.ex. storpolypiga stenkoraller, i kosten för de flesta fjärilsfiskar. Det är oftast en chansning med dåliga odds om man vill testa att ha koraller ihop med fjärilsfiskar. Ibland kan det gå bra till en början, men förr eller senare händer det ofta att fjärilsfiskarna ändrar sig och börjar smaska på koraller som de lämnat ifred tidigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

för jag har mjuk koraller lite olika anemoner också det har fungerat nu med mina 3 olika sorters fjärilar.

tanken var att jag ska skaffa större kar och har liter mera sorter och bara någon av korall så det inte se så tråkigt ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjukkoraller går väl i regel bättre, men är inget säkert kort. Fjärilar som C. rostratus och F. flavissimus/longirostris brukar väl funka rätt bra med koraller. Chaetodon kleinii oxå. Hade en C. collare som inte rörde några mjukisar förutom röda skivanemoner. Men vad är "simfiskar"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

i princip alla kirurger funkar ihop med koraller. Det finns en del stora arter som kan, om de är undernärda, börja picka lite på storpolypiga stenkoraller och även suga i sig slem på vissa mjukisar.

Dvärgkejsare brukar picka på allting men har man lagom mycket av det mesta så tycker jag det är sällan som de ställer till så stora skada att de dödar koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...