diskustok Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Ja jag fundera på har ett kar med bara olika fjärilar och lite simfiskar.min fundering vilka koraller kan man ha så dom inte äter på dom??tacksam för svarmvh Lars Citera
diskustok Postat 3 juni 2006 Författare Postat 3 juni 2006 ingen som kan hjälpa mig? hoppas för det e fint och veta vilka man kan ha ju Citera
Aqua_Max Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Konstgjorda koraller av plast eller keramik bör gå bra. Citera
diskustok Postat 4 juni 2006 Författare Postat 4 juni 2006 så det regel går inte och ha andra typer riktiga koraller i det med fjärilar tycker inte om falska typ i plats Citera
Aqua_Max Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 Det beror givetvis på vilka arter av fjärilsfiskar du väljer, vissa arter är mer benägna att äta koraller än andra, men generellt ingår diverse koraller, t.ex. storpolypiga stenkoraller, i kosten för de flesta fjärilsfiskar. Det är oftast en chansning med dåliga odds om man vill testa att ha koraller ihop med fjärilsfiskar. Ibland kan det gå bra till en början, men förr eller senare händer det ofta att fjärilsfiskarna ändrar sig och börjar smaska på koraller som de lämnat ifred tidigare. Citera
diskustok Postat 4 juni 2006 Författare Postat 4 juni 2006 för jag har mjuk koraller lite olika anemoner också det har fungerat nu med mina 3 olika sorters fjärilar.tanken var att jag ska skaffa större kar och har liter mera sorter och bara någon av korall så det inte se så tråkigt ut. Citera
xxxperxxx Postat 6 juni 2006 Postat 6 juni 2006 Mjukkoraller går väl i regel bättre, men är inget säkert kort. Fjärilar som C. rostratus och F. flavissimus/longirostris brukar väl funka rätt bra med koraller. Chaetodon kleinii oxå. Hade en C. collare som inte rörde några mjukisar förutom röda skivanemoner. Men vad är "simfiskar"? Citera
diskustok Postat 6 juni 2006 Författare Postat 6 juni 2006 simfiskar hade jag tänk mig lite damseller inget ngt speciellt för har redan några sorter som jag kommer att ha i den karet för dom går ju inte på korallerna Citera
diskustok Postat 6 juni 2006 Författare Postat 6 juni 2006 kanon finns det flera sorter även lite sugen på nån små kiruger och dvärg kejsare Citera
Dimorb Postat 6 juni 2006 Postat 6 juni 2006 i princip alla kirurger funkar ihop med koraller. Det finns en del stora arter som kan, om de är undernärda, börja picka lite på storpolypiga stenkoraller och även suga i sig slem på vissa mjukisar.Dvärgkejsare brukar picka på allting men har man lagom mycket av det mesta så tycker jag det är sällan som de ställer till så stora skada att de dödar koraller. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.