Gå till innehåll

Aldrig sett något liknande - vet någon vad det är?


Lasse

Rekommenderade inlägg

För ca 3 veckor sedan skaffade jag mig en LS från Mikronesien. Den var direktinkommen och jag ansåg mitt kar var stabilt nog för att chansa. Önskan var givetvis att få in något märkligt. Det har jag verkligen fått. Jag upptäckte ganska snart en ljusgrå, finkornig hög i sanden precis vid stenen. Efter ett tag såg man att det var ett rör med öppning så min gissning var att det var en borstmask. Jag har dock inget sett i öppningen mer än sytrådsfina "maskar" som rört sig runt hålet och varit upp till 6-7 cm långa. Alltid med ena änden i hålet. Idag upptäckte jag att de var inga maskar utan tentakler (fångstarmar). Igår skaffade jag en "scooter-blenny" och la i några maltabletter för att se om den var intresserad. Döm om min förvåning när jag fick se en av "maskarna" runt en liten maltablettbit och sakta släpade in den mot hålet/boet. Jag fick några bra bilder. Vad jag dock missade var att när denna "Alien" nästan hade matbiten framme kom en krabba och snodde den. Men vad är det?

MVH Lasse

post-2331-14468912796847_thumb.jpg

post-2331-14468912797139_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...