Gå till innehåll

Ecsenius .........


MichaelE

Rekommenderade inlägg

tjenare, köpte en vad jag trodde var en E.bicolor, gick ett gäng i karet hos handlaren men när jag kom hem visade det sig att det tydligen fanns nån annan oidentifierad art i karet som jag gissar på har kommit med beställningen av misstag pga att den är väldigt lik en bicolor men har inte riktigt samma färger.

Den är inte orange utan gul på stjärten och det är ett mycket mindre parti på den som är färgat i jämförelse med den vanliga bicolor, den har även lite större rygg/analfena.

Den har inte vågat komma fram så mycket än och har inte lyckats ta nått foto men ska försöka lite mer sen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Är det nån som har några tankar om vad jag har att gör med?

<o:p></o:p>

Mvh Michael<o:p></o:p>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är rätt många felaktiga bilder på fishbase!

frontalis ser ut som din bild -fishbasebilden är förväxlad - det finns en till som stämmer med din beskrivning, som åtminstone tidigare hette mosambicus -ser också ut som du beskriver, men jag har för mej att den har stora framtänder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...